Regnig ridtur

Kom på att jag glömt att berätta att jag red Callisto igår..
Passade på att träna på det vi gjorde i torsdags när jag red på klubben!
Mest att forma hästen o göra honom lyhörd för hjälperna.
Fick rida på en av Linas åkrar så vi verkligen kunde ta ut svängarna :)
Red i hoppsadeln i stället för min vanliga dressyrsadel.
Snacka om man att man får en annan sits o att man använder andra muskler!
Med korta hoppläder på en brallande häst så får man knipa ganska så bra med låren..
Det känns idag...
AAAAAAOOOOO!
Men det är det värt, C skötte sig bra trots lite bock o bus ;)
Jag är helnöjd!


Det är nu konstaterat att C inte kan stå på bädd..
Han knallar runt o med sina stela bakben river han bara upp bädden.
Det blir bara sulligt o jobbigt att mocka..
Så jag har nyss börjat mocka ur boxen men har bara hunnit med ett par kärror per gång.
Fick ett sms på fm, då har Carina mockat ut hela Cs bädd!
Hon hade lovat att hon kunde mocka åt mig idag så jag kunde åka till Uppsala direkt efter jobbet..
Tusen tack!  :)

Nu ska jag packa sen far jag till Uppsala!
Ahmanda, here I come :)

Love J

Kommentarer
Postat av: Carolin Rosman

haha nehee menar du att han inte kan ha bädd? jag tror att C box gick på ca 20 kärror xD Kåres tror jag tog ut på 10 !

2009-08-22 @ 16:52:41
URL: http://fotografrosman.webs.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0