Dalarna i´m back!

Då har man avverkat en dag i sthlm igen :)
Synd bara att tåget hade frusit sönder i falun så det blev ett annat tåg till borlänge sen buss till sthlm!
Fick en jättegullig dam brevid mig på bussen.
Vi satt o pratade om allt möjligt!
Hon berättade om sitt yrke, om sin familj, om tragiska händelser o sån hon upplevt.
Tänk vad världen öppnar sig om man bara tar sig tid åt en annan människa.
Om man för en gångs skull slår igen boken o vänder sig mot den som sitter brevid sig så kan man lära sig så mycket.
Låter jätteknäppt kanske?
Jag tyckte iallafall att det va jätteskönt att sitta o prata en trevlig person istället för att sura över inställda tåg!

Men 2 timmar sen vart man...
Va inte så sugen på att springa runt på stan o fynda då!
Men en klänning (som emme hade hittat) o 2 linnen blev det innan jag började få panik.
Jag hatar att vara stressad o trängas bland folk!
Men en dejt med Emme o spendera kvällen med bästa Y gjorde resan helt klart värt det!
Heavenly ;)

Ikväll blir det jobb...
Just nu tycker jag att det går riktigt bra att jobba.
Jag gillar mitt jobb o mina kollegor så att jobba nyårsafton stör mig inte.
Kanske man hinner svänga förbi lite folk på hemvägen?

Förra året firades tillsammans med Brita o Elin :)
En av de bästa nyårsaftonarna tror jag!
Men det jag minns bäst är -99 tror jag.
Jag o Emelie hemma i Vällan med hennes släkt.
En gullig släkting hällde ut vår pomac o hällde i champange ;)
På tolvslaget stod vi där o skålade när fyverkerierna smällde av!
Plötsligt landade en raket mitt i mitt champangeglas!
Jag skrek rakt ut sen blev det väldigt många skratt...
Jag menar, vem om inte jag har sån tur?
Mina stackars händer höll på att frysa fast runt champangeglaset!
Så vi kröp ner i sängen på emelies rum o kollade på Torsk på Tallin :)
Riktigt mysig afton!
Do u remember hunny?

Nä nu måste jag röra på mig!
Jag drar mig lite inför att hoppa in i duschen men jag lär väl göra det.
Man är ju inte allt för fräsch efter alla buss o tåg resor!
Idag hjälper inte ens en raggardusch ;)

puss





Kommentarer
Postat av: Emelie

SJÄLKVLART KOMMER JAG IHÅG! :)

2009-12-31 @ 19:13:26
URL: http://eeebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0