Jennys årskrönika!

Nu är snart 2009 över.
Är det bara för att man blir äldre som tiden går fortare o fortare? ;)
Känns som om det va nyss jag, Elin o Brita firade nyår i vita huset.
Men tydligen har det gått ett helt år.
Vad har hänt under året då?

Ni som följer min blogg eller känner mig vet att det här har varit ett väldigt jobbigt år för mig.
I början av året kändes det som om att hela min värld krackilerade.
Jag förlorade min älskade mormor, morfar o farfar.
Mina hörnstenar.
Dom fattas mig oerhört men nu vill jag bara komma ihåg alla år dom funnits i mitt liv o alla minnen vi skapat.

Men det har varit många ljusglimtar också.
2009 blev ett riktigt babyboom år!
Väldigt många i min närhet har fått barn i år.
Tänker inte räkna upp alla eftersom att jag är rädd att jag glömmer nån..
Så många är dom!
Underbart tycker jag!
Jenny har haft många små bebisar att snusa på.. ;)

Mina vänner.
Ja, vad ska man säga?
Jag har nog världens bästa vänner.
Nya personer har kommit in i mitt liv o vänt min värld upp o ner.
Överrumplat mig med godhet o kärlek.
Gamla vänner som funnits i mitt liv en evighet som är oersättliga.
När man blir vuxen o skaffar sig ett eget liv är det lätt att man glömmer vissa saker, man försummar sina vänner.
Men det fina med riktig vänskap är att den faktiskt finns kvar även om den inte underhålls på ett tag.
När man hittar tillbaka till en gamla vän inser man många gånger att vänskapen aldrig varit borta.
Den har alltid funnits där utan att man vetat om det.
Det är stark vänskap det.

Min älskade Callisto J, min fina häst.
Trots lite skador o skavanker så har det varit ett bra år!
Jag tog beslutet att vi skulle flytta C till Öster o det gjorde vi.
O där har vi det bra :)
Vi tog vår hoppdebut tillsammans med Ahmanda.
Vi var på ridläger i blge o lärde oss massor!
Ser fram emot att komma ut i skogen nu i vinter, galoppera i djupsnö o bara mysa runt.

Jobbet har det varit väldigt varierande.
Att jobba för många kvinnor på samma arbetsplats kan vara väldigt påfrestande.
Det ska gudarna veta!
Men samtidigt kan man känna en samhörighet.
Jag älskar mitt jobb o mina brukare så på den fronten blir det nog inga förändringar.
Jag har ju också börjat jobba fackligt.
Det trodde jag aldrig att jag skulle göra men jag älskar det!
Jag har lärt mig massor o växt väldigt mycket som person.
Tänk att jag svimmade första gången jag skulle redovisa inför min skolinfogrupp!
Men nu håller jag mig iallafall på benen ;)

Per.
Jag kan inte säga annat än att jag älskar dig.
Du är min klippa, det har du bevisat speciellt under det här året.
När allt har stormat omkring mig har du alltid stått kvar.
Tack för att du finns.

Jag ser nu ljust på 2010.
Flera bebisar är på väg.
Ni är så välkommna så!
Min indienresa ser jag så mycket fram emot.
Ska bli så spännande!
Men mitt stora glädjeämne är att en av mina absolut bästa vänner ska gifta sig!
Jag började nästan gråta när hon ringde o jag blir fortfarande lite rörd av tanken.
Jag är så otroligt glad för din skull, älskar dig!


Nu önskar jag er alla ett gott nytt år o en god start på det nya året!



Många pussar o kramar Jenny






Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Gott nytt år!!!

2010-01-01 @ 11:26:08
URL: http://glanta.blogg.se/
Postat av: Martina

Gott Nytt År, finaste Jenny! Puss o Kram!

2010-01-01 @ 18:02:48
URL: http://mariamartina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0