Julgranar o kattkräk!

Igår när jag va i falun såg jag att dom sålde julgranar, o jag kom på att jag faktiskt ville ha en.
Hade ju tänkt att skippa julen i år.
Känner mig inte det minsta motiverad eller glad för julen...
Tänker bara på allt som inte kommer vara som vanligt.
Hur som helst.
Ringde Per o frågade om jag skulle köpa en gran.
Men han lovade att han skulle ut i skogen o hugga en gran åt mig istället.
Bra tänkte jag...
Med några små tvivel i bakhuvudet eftersom att jag vet att han hade ganska så många planer för dagen!

Men han kom hem med en gran...
Som var ca 1.50 cm hög.
Visst älskling, den var fin!
Men kanske liiiite kort ;)

Ringde till världens bästa Gnossan som hade gett mig en reservplan!
Det stod 2 granar hemma på gården som jag kunde åka o välja mellan.
Hittade en jättefin!!
Tack min älskade vän.. o Janne så klart ;)

Nu står granen klädd o vacker i hallen.
Allt frid o fröjd?
Hmm...
Har sedan förra året förträngt vad mina katter tycker om julgranar!
Trasslas ögon blev stora som tefat när hon såg granen!
Jag kan skratta mig lycklig som granen får stå i fred tills i morgon...

En sak jag verkligen kan skratta mig lycklig över är mina nära o kära.
I mitt ljus o i mitt mörker finns ni där, på ett eller ett annat sätt.
Nån ser till att jag får le minst en gång om dagen, nån ger mig det stöd jag behöver för att kunna stå på benen,nån erbjuder sin axel när jag behöver gråta, nån några ser till att jag alltid känner mig älskad.
Tack för att just du finns o god jul!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Martina

God Jul, och tack för att DU finns! <3

2009-12-23 @ 21:50:21
URL: http://mariamartina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0