Att säga god natt..

Jag sitter här i soffan o vill inte gå o lägga mig.
Vill inte säga godnatt...
Tankarna snurrar.
Minnerna blandas med varandra.
Jag är så rädd att jag ska glömma nått, vill hålla varje litet minne kvar.


Visste ni att min farfar kunde göra armhävningar som vilken vältränad 20åring som helst?
Man kunde aldrig tro det om man såg honom, men han var stark, riktigt stark.
När vi var mindre rökte han pipa, jag minns doften o att han satt i sin fotölj o hade pipan vid öppna spisen.
En annan sak var hans skratt, farfar hade ett speciellt skratt när han retades med en.
Han brukade retas med både mig o Sofie när vi var yngre.
Då vart man sur, nu ler jag åt det.

Som en vän sa, jag fick 23 år tillsammans med farfar.
Det är vad jag ska minnas.
Minnas den fantastiska farfar jag hade.

O igentligen, hur skulle jag kunna glömma nått?





God natt farfar.
Jag saknar dig.





Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Åh va fint!!

2009-07-13 @ 11:00:51
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0