Forsbacka dag 2

Det har inte blivit mycket sömn inatt kan jag lova...
Så jag åkte hemifrån lite väl tidigt kanske ;)
När jag kom till Forsbacka ryttargård stå en enda häst i stallet..
Min plupphäst!!
Alledes ensam..
Kan lova att han gnäggade o va glad o se mig :)
Släppte ut han i hagen medans jag mockade.
Han var lite stel efter att stå över 12 timmar i box men efter att ha joggat runt i hagen en stund va han sig lik!
Så skönt att se!!

På förmiddagen va det hoppning..
Calle älskar att hoppa, Jenny är en fegis.
Men det gick överförväntan!
Eftersom jag är lite småskraj för att hoppa så blir jag lite stel o vill inte riktigt släppa efter..
Så första försöket gick sådär.
C hoppade av förtidigt o vi landade ganska så hårt, jag tappade stigbyglarna men jag höll mig kvar!!
Jippie!
Emma sa att jag måste våga släppa efter, lita på att C tar oss över.
O när jag gjorde precis det då fungerade det!
Konstigt va? ;)
Det va så himla kul o hoppa igen!
Det tyckte nog C också.
Han va helt slut så han slumrade till så fort jag svalkat av honom o ställt honom i boxen.

På em va det dressyr med Britta.
Tempoväxlingar, lösgjordhet o att hitta balans i ridningen jobbade vi med.
Jag fick jobba ordentligt.
Slappna av i händerna o inte tänka så myket på formen.
Jag skulle hitta ett tempo o rätt stöd i tyglarna så C självmant sökte sig neråt o arbeta avslappnat.
Det gick riktigt bra på slutet som vanligt ;)
Som sista uppgift skulle vi galoppera längs fyrkantsspåret i 3 olika tempon.
Eftersom C är så stor o har sån maffig galopp fick jag av ensam på banan när jag skulle galoppera.
Det bubblade i mig av stolthet när jag satt där på min fina C o han gick i kort galopp med höjd rygg o ställd nacke.
Finns ingen snyggare!! <3

Lina o Alfred kom o hjälpte mig lasta C på eftermiddagen.
När det kommer till hästar finns det nog ingen som ka hålla sig så lugn som hon.
C ville inte inte kliva in, precis som igår.
Men Lina lockade o lirkade.
Det tog 10 minuter sen stod han i transporten!

TACKTACKTACK Lina!!

Just nu sitter jag o kikar på A Cinderella Story tillsammans med Isa, Trassla o Diva.
Per har nyss börjat jobba.. :(
Vi möts i dörren när han kommer hem o jag åker..

Nu ska jag sussa.
Nattinatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0