Forsbacka!

Idag bar det av till Forsbacka Ryttargård som ligger utanför borlänge.
I 9år åkte jag dit på ridläger när jag var yngre.
Räknade lite på det där, tror att det va 7 år sen jag var dit sist.
Britta lovade mig för många år sen att jag skulle få mitt 10de år gratis men när man blev äldre o började jobba så kom man lixom av sig.
För några månader sen hittade jag deras hemsida!
Så himla kul att se att de ponnierna som jag lärde mig rida på fortfarande fanns kvar på gården!
Så jag skrev till dom o sa just det, att det va kul o se alla hästarna igen (fast på internet)
Efter bara en dag fick jag svar!
Britta ville att jag skulle komma o få mitt gratisläger :D
Jag hade inte en tanke på det men hon hade inte glömt!

Lina hjälpte mig o lasta i morse, han gick in på andra försöket.
Han brukar nästan alltid kliva raka vägen in o stanna där.
Väldigt behändigt när man ska ut o åka :)
När britta hjälpte mig o lasta ur C stod han snällt o väntade på att matte skulle säga baaaacka!
Han var hur lugn som helst i "sin" box fast han blev ensam i stallet.
Han verkade trivas, kankse märkte han hur mycket det här stället betyder för mig :)

Första passet skulle vi bara känna igenom våra hästar o visa lite vad vi kunde, mest för att kunna bestämma vilken ridskolehäst som skulle passa vilken ryttare.
C var lite stel efter transport resan men han efter lite trav o galopp vaknade bakbenen o han blev fin igen.
Sen va det mattes tur, jag vet att jag har problem med att hålla mina händer stilla.
Vill gärna plocka lite för mycket..
Men Emma (Brittas dotter) påpekade när jag fuskade o vips gick C i from på nästan långa tyglar :)
Efter passet fick C gå ut i sin hage o äta lite lunch.
Han travade o tog ett ärovarv i galopp runt hagen sen stod han lugnt o åt tills jag kom ut i hagen igen.
Snacka om cool!
Andra passet blev dressyr.
Skänkelvikningar o att få hästen rätt ställd fokuserade vi på.
Jag älskar sånt! :)
I första skänkelvikningarna tvärade han för mycket o jag fick inte fram honom riktigt.
Drev med mina stackars skänklar men han ville inte riktigt.
Men efter ett par försök flöt han fram över banan!
Trampade så himla fint så jag blev så stolt ;)

Men nått som inte gjorde mig så stolt va när vi skulle hem.
C vägrade kliva in i transporten!!
Han har ALDRIG bettet sig så dumt,,
Han va inte rädd el nått sånt utan han hade bara bestämmt sig.
Vi lockade, lirkade o drog men hästfan rörde sig inte!
Vi använde alla hjälpmedel i boken men det gick inte..
Till sist va han så stressad så jag sa stopp.
Jag frågade om jag kunde få hämta honom ikväll istället så han hann lugna ner sig men då tyckte Britta att det va bättre att han fick stanna över natten.
O det kunde jag ju inte säga emot.
Så från 17 tiden idag tills 9 i morgon får min pålle stå i box..
Vågar inte släppa ut honom i en hage ensam när jag inte är där.
Känns faktikst jättejobbigt just nu...
Dels som ett misslyckade att han inte gick in i transporten, fattar inte vad som va fel!
Sen att han får stå inne så länge.
Jag vet att de flesta tävlings/ridskolehästar står inne såna sträckor...
Våra hästar är nog ganska så bortskämda med att få vara ute så länge på dagarna.
Men C står då i ett svalt, flugfritt stall o Britta skulle natta honom åt mig så jag är ganska lugn.
Det går nog ingen nöd på honom men ni hör hur fjantig man blir?
Min lilla klumpeduns...

Nu ska jag sova så jag får åka till Forsbacka o lugna mina nerver lite ;)

Massa gonatt kramar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0