Hårdträning!

Jag vet att det inte har blivit så mycket hästprat här på bloggen på sista tiden..
Men jag lovar, jag har inte glömt bort Callisto!
Tvärtom faktiskt!

Vi ligger i hårdträning för att komma ifrom tills nästa veckas ridläger :)
Efter Cs hovböld har han bara fått gått i hagen o haft det bra..
Ätit o blivit tjock, låter nästan som mattes semester haha!
Men han har iallafall satt lite muskler under ledigheten..
Han har hittat världens bästa lekkompis nämnligen 2årshingsten Troy.
Ibland får Smefax också vara med ;)
Dom rejsar o leker så man tror nästan att skorna kommer flyga av!

Men iallafall..
Nu är det dags att finslipa formen inför lägret.
Började försiktigt med att skritta igång honom o det gick över förväntan.
Han va väldigt lugn o foglig antagligen pga övervikten ;)
Nu har vi börjat träna lite kondis, på både häst o matte.
Har en väg som leder mot Åg som är perfekt om man ska ut o jogga lite.
C verkar vara helt återställd till min stora lycka :D
Igår fick Linas syster Anna prova C..
Fan va kul det är o se sig egen häst från marken!
Anna är verkligen jätteduktig o har ridit o tävlat mycket när hon var yngre..
Har hört X antal skräckhistorier om henne på hoppbanan.
Full gas o inga bromsar! ;)
Hua!
Men hon svingade sig upp i sadeln o fick honom riktigt fin.
Så nu hoppas jag att hon vill prova honom nå fler gånger..
Skulle faktiskt va skönt med lite avlastning när man jobbar mycket..
Men jag vågar ju inte låta vem som helst rida min pålle.
Snart är det väl dags för Lina o komma upp i sadeln igen ;)
Då ska C få sig en genomkörare!
Idag får nog C vila eftersom jag o Per ska till Åshammar o grilla med svärföräldrarna o massa annat trevligt folk!
Men det står ju ett varmblod där i hagen som jag funderar på att röva med mig hem till Lina ;)
Vi får se hur det går!!

pussohej!


Kommentarer
Postat av: Mats

Hörrududu, du tar inte med dig någon häst hem till Lina....

2009-07-22 @ 21:51:39
URL: http://jennyzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0