Veterinärbesök!

Tog en liten powernap innan jag åkte ner till stallet idag..
Mitt undermedvetna ville kanske samla lite krafter ;)
Ser min älskling stå i hagen o jag vet att nått fortfarande är fel.
Han står ensam o ser så loj ut :(
Jo, det visade sig att han nu också har feber!
Halt, svälld, puls o feber.
Jävla skit!
Det va bara att ringa distriktsveterinären..
Tur att jag har Lina som  kan hålla mina nerver i styr ;)
Det va en lååång timme o vänta in vet.
Men till sist kom hon..
O det är enligt henne en hovböld.
Han ömade o var varm på yttersidan av hoven.
Jippie.
Hon plockade av skon o verkade o verkade men hittade ingen hovböld!
Den ligger för djupt så den håller nog på att vandra upp mot kronranden :(
Så det är jodopaxomslag o boxvila några dagar som gäller..
Om han inte kan hålla sig lugn i boxen i morgon så kunde jag ställa ut honom i sjukhage.
Vi får se hur det ser ut i morgon..

Håll tummarna!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0