Road trip till Uppsala o Ahmanda :)

Idag har jag äntligen fått träffa Calle-Ahmanda.
Så har hon hetat i min mobil ganska så länge.
För ett år sen fick jag ett mail när jag satt på jobbet o hade rast, det var från Ahmanda.
Hon var fodervärd åt Callisto när han var 3-4 år, det är hon som hoppat in honom o utbildat honom.
Det va också hon som märkte att han hade problem med bakbenen.
Nu föll det sig att hon inte kunde behålla honom så hon lämnade tillbaka honom till ägaren med löfte att hon skulle få veta om han skulle säljas.
En natt hade hon en mardröm, hon drömde att Callisto skulle avlivas.
Dagen efter ringde hon till ägaren för att höra om allt va bra med C.
Hon fick då veta att han va såld o att han kanske inte var i livet.
Då började hon leta efter honom.
Ca 6 månader efter hittade hon mig på bukefalos!
Sen dess har vi haft kontakt :)

Jag va så nervös när jag körde ner till Uppsala.
Vi har pratat så mycket, om så mycket utan att ens träffats.
Hon hoppade in i bilen o sen va det som om vi skulle känt varandra hela livet!
Nu kan jag ju inte tala för hennes del men så kändes det för mig.
Vi åkte ut till stallet där hon hade C när hon va fodervärd åt honom.
Stort o jättefint :)
Kan tänka mig att C hade det toppen där med Ahmanda!
Ahmanda hade köpt fika så vi satte oss på ängen o myste i solen o blåsten!
Sen åkte vi runt o kikade lite tills det va dags att åka till nästa stall där Ahmanda skulle provrida en häst som hon kanske skulle hjälpa till med.
Man såg på långa vägar att det va Robin Z blod i honom!
Otroligt snygg!
4 år o så välhanterad o trevlig!
Man kunde inte annat än njuta när man såg Ahmanda rida honom :)
Hon är verkligen duktig :)


Robin Z


Nu är jag iallafall hemma igen.
Trött men jättenöjd med dagen :)
Hoppas att Ahmanda kommer upp i sommar o hälsar på mig o C.

Nattinatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0