Släppet :)

Nu har min älskling fått komma till Östansjö på bete :)
Nu kommer han bli så rund så rund!

Var ute o red en sväng igår morse, ville ta en sista tur i skogarna hemma i boda innan det va dags att flytta.
Hade så skönt i solen.
Passade på att ta en liten trav på en skogsstig o vad gör hästen?
Han snubblar o blir halt!
Det va bara att hoppa av o gå igenom hela skogen.
Kände nästan hur björnarna flåsade mig i nacken...
200m hemifrån slutade han plötsligt halta.
Det gjorde han säkert med flit! ;)

Jag hade hela styrkan med när det va dags att lasta C.
Anna Em, Lina o Carina var med.
Lina skulle bara leda C bort till transporten o sen skulle jag lasta.
Men C hade då inte tid att vänta på mig!
Han klev rakt in i transporten o tyckte att vi andra skulle rappa på så han kunde få sin godishink :)
Att lasta ur gick också jättebra!
Blir så glad!

När vi skulle släppa ihop C, Troy o Smefax var vi ganska nervösa.
Vi trodde att vi skulle få se värsta showen!
Men inte.
Ett par kickar o sen rejsade dom runt lite i ett par timmar!
Det blev lite jobbigt åt stackars Smefax som skulle skydda C mot Troy..
Han sprang emellan så fort Troy närmade sig.
Efter nån timme stod alla tre sida vid sida o betade :)

Carina fick till några jättebra bilder på killarna när dom leker av sig.
Kanske det dyker upp några här på bloggen!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0