Vilken positiv kväll :)

Hittade 2 par ridbyxor på blocket igår som jag blev intresserad av.
Har ju lyckats spräcka ett par av mina ridbyxor :/
Ringde o frågade om dom fanns kvar, o det gjorde dom.
Helena sa att det bara va o komma till Gävle o hämta dom, då fick jag förtur.
Det va ett par helskodda Tracy, brunrutiga, helt nya, o ett par gula Carlskrona.

Frågade Nårsa om hon ville va mitt ressällskap o det ville hon :)
Vi brukar alltid ha så nice på våra små road trips!
Knappade in adressen på gpsen o sen for vi.
Helena bodde vid Bönan i Gävle.
Kom in i värsta fina kvarteret, husen var så vackra, rena idyllen.
Längst bort på gatan bodde Helena.
Huset va jättefin men stallet va toppen!
2 boxar o en lagom sadelkammare, alledes perfekt.
Provade ridbyxorna o dom satt som ett smäck ;)
Fick betala 300kr för båda 2 :)
Sen frågade hon om jag behövde nått annat, o jag behöver ju lite allt möjligt.
Jag köpte nya vita benlindor för 30kr o ett beg fint blått schabrack för 50 kr.
Sen FICK jag massa saker!
Tex. 2 vojlockar, fårskinn till sadelgjoren, nackskydd i fårskinn, 2 par lädertyglar, paddar till benen, reflex till hjälmen, skrittäcke med frotté, bettringar o nummerlapp att fästa på tävlingsschabracket mm.
Jag o Nårsa stod som 2 fån o bara gapade.
Helena berättade att hon hade tävlat o tränat dressyr i många år men nu hade hon sålt hästen.
Hon gav mig lite tips på bett som skulle kunna fungera på C, eftersom hon också hade skolat om en hopphäst till dressyr.
Hon frågade Nårsa om hon hade häst o Nårsa berättade om Gadden som hade fått somna in för 2 veckor sen.
Hon förstod precis vad Nårsa gått igenom efter som hon gjort samma sak.
Helena hoppades verkligen att Når skulle hitta en nya trevlig häst.

Hon berättade så mycket o gav så många bra råd :)
Har nog aldrig träffat en så trevlig o positiv människa som bjudit på sig själv så mycket!
Nu när hon inte red själv så var hon instruktör lite extra när det behövdes o hon sa att hon gärna skulle komma ut till Svärdsjö om jag fixade ihop ett gäng.
Jag är heltänd på den idén :)

På hemvägen stannade jag o Nårsa o käkade på Mcdonalds.
Så himla gott!

Jag kan lova att man kände sig piggare, mer uppåt o mer positiv efter den här kvällen :)
Supertack Helena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0