Vilken ridtur.

Stack direkt till stallet efter jobbet.
Naturligtvis regnade det men idag skulle kusen få motion!
Det hade jag slagit mig i backen på, men jag skulle få ångra det.
Callisto hade en av sina mindre bra dagar.
Min käre häst har en tendens att försöka springa ifrån mig när det är dags att arbeta.
Han gapar o vill inte alls jobba.
Men idag hittade jag den lilla effektiva "knip i hop munnen" remmen :)
Det tyckte han inte om.
Det gick bra till en början men när det va dags att jobba protesterade hela han.
Hästrackar gick på tvären försökte också gå på bakbenen.
Sitter man på en häst som är 171cm hög så är det inte så trevligt!
Jag försökte korrigera honom men inget bet riktigt men då kom jag ihåg min ridlektion på klubben.
Då fick jag rådet att "rida igenom problemen".
Just då fattade jag noll men idag gick det verkligen upp ett ljus.
När han började tvära o jag inte kunde räta upp honom helt, då började jag förflytta endast bakdelen.
Helt plötsligt gjorde vi en sluta!
Det blev båda öppna o sluta till sist :)
Han gick så himla fint där på slutet, jag blir såå glad.

När vi kom tillbaka var både han  o jag riktigt slut men jag kan lova att det blev ett riktigt arbetspass!
Äpple o mys blev det innan C fick gå ut till Kåre igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0