En ängel mindre på jorden.

För 5 år sedan den 30/11 fick himlen en till ängel.
Kommer aldrig glömma den dagen..

Jag hörde på radion att det hänt en olycka vid Vällgården strax utanför falun.
Mamma hade sin häst Boris i vällgårn i många år o vi umgicks mycket med familjen som bodde där.
Jag o Sofie växte upp med deras 3 flickor.
På radion dom sa att en flicka blivit påkörd o dött.
En riktigt isande känsla gick igenom kroppen på mig, jag ville inte höra mer!
Vägrade tänka den oundvikliga tanken.
Senare på kvällen ringde mamma, innan hon sagt nått frågade jag vem det var.
Hon berättade att det var Elin som dött.

Hon var den yngsta av systrarna.
Ett riktigt charmtroll var hon, speciellt när hon var liten..
Hon kunde vara så blyg att hon knappt vågade se en i ögonen när man kom o hälsade på!
Men när man skulle åka hem hängde hon i armarna på en, ville bara busa :)
Då va hon minsann inte blyg!
Ler lite när jag tänker tillbaka på hennes upptåg.

Elin hade precis klivit av bussen o skulle bara springa över vägen för att möta sin mamma.
Hon hann aldrig se sig för..
Det var Elins mamma som hittade sin dotter på sidan av vägen.
Det såg ut som om att hon sov..
Men hon vaknade inte mer.

Elin blev 11 år.

Tänder ett ljus i fönstret idag o skickar en tanke till hennes familj.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0