Insikt.

Kom o tänka på en sak idag när jag va i stallet..
Man tänker så mycket bra saker där så.

Jo, jag kände en person som kunde reta gallfeber på mig.
Jag gillade denna person men det va en slags hatkärlek.
Han kunde vara så elak o påträngande ibland så man ville inte ens träffa honom.
Men jag fick lov..
Jag förstod inte ens hur man kunde leva på ett sånt sätt.
Hur kunde man gå o lägga sig med ett gott samvete?
Varför lägga tid på att ifrågasätta allt?
I flera år pågick det här.

En dag frågade jag rakt ut varför han va så dum?
Det va ju inte bara jag som råkade ut för den här behandlingen.
Då log han o frågade om jag tyckte att han va dum?
Ja sa jag.
Varför skulle du annars få mig att må så dåligt?
Det svar jag fick förvånade mig..
Han sa att han endast gjorde det för att han tyckte om mig.
Han brydde sig.
Varför skulle han lägga ner energi på nån han inte brydde sig om?
När han ifråga satte mitt yrkesval, gjorde han det för att öppna ögonen på mig.
Så att jag aldrig glömde varför jag valt detta jobb.
När han i fråga satte hur jag mådde, när jag svarat att det var bra, det gjorde han för att han tyckte sig se att jag inte va okej.
Allt han sa o gjorde var för att jag inte skulle fastna i vanor, att jag skulle känna varje dag.
Så jag kunde fortsätta göra ett bra jobb..

Det är kanske därför dom personer jag älskar mest är dom som kan reta mig mest.
För att jag bryr mig.





Kommentarer
Postat av: Malin i Polen

Jag saknar, saknar, saknar dig! Massor. Borjar langta hem nu, vill hem till mitt eget liv igen. Fast jag mar sa bra har nere, ingen huvudvark, ingen magont, inga gratattacker som jag har hemma. Om bara du och nagra till fanns har med mig sa skulle jag flytta hit pa heltid. Ar du sugen? =)

2009-10-03 @ 16:35:58
Postat av: Jenny

Jag saknar dig också min älskade lilla Gnossan! Om Polen är så bra som det låter så kommer jag, direkt! I´ll be there :)

2009-10-03 @ 18:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0