Tant doktorn..

Efter att ha varit förkyld i tre veckor tyckte jag att det va dags att prata med nån kunnig..
Ringde sjukvårdsupplysningen första veckan jag va sjuk o dom tyckte att jag skulle stanna hemma men nu ringde jag direkt till vårdcentralen.
Fick en tid samma dag, tur att Assi va över så jag kunde smita! :)

Nere på vårdcentraln tog dom lite olika blodprover.
Tur man inte är rädd för nålar!
Men alla prover såg bra ut så det gav ingen ledtråd på varför jag inte blir frisk.
Sen gick vi in o satte oss o sköterskan frågade hur jag mådde, själsligt.
Jag berättade om mitt år..
Min sorg o den oro jag har.
Då trodde hon att hon förstod hur det hängde ihop.
Hon sa att kroppen får inte vila riktigt när hjärnan aldrig kan slappna av.
Hur skulle jag då kunna bli frisk?
Det rådet jag fick va ett ta mig tid för mig själv, göra saker som ger mig energi o vila, massa vila.

Det är väl bara att lyda då.


Tack Emma för att du stöttade mig idag.
Du känner mig nästan bättre än vad jag gör själv... :)


Love.





Kommentarer
Postat av: ann-sofie

Det var så lite så att jag tog det. Det var du värd vet du :)

2009-10-17 @ 17:07:12
URL: http://ann-sofiepalm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0