En toppen helg!

Igår kom den efterlängtade dagen.
Ahmanda skulle rida Callisto igen.
Jag hade lånat transport o Ulrikas bana så allt var klappat o klart!
Eller?
Näää.. För min häst ville inte gå in i transporten!
Han har börjat fjanta sig o ville bara inte kliva in..
Jag o Ahmanda kämpade ett tag sen kom Carina o Lina ut o hjälpte oss.
Vi provade nog alla möjliga sätt.
Envisa hästskrälle!
Efter många om o men så stod han i transporten.
Mina nerver va helt slut..
Jag blir så ledsen när han gör så där!

Resan till ridbanan gick jättebra.
Lasta ur gick lugnt o fint..
Vi sadlade o jag hoppade upp medans A tog fram lite hinder o bommar.
C va pigg o tyckte att allt va spänande o skoj :)
A höll lite lektion för mig o jag tycker att det gick riktigt bra!
Jag hittade "mig själv" i ridningen ganska så fort o med As hjälp så jobbade C på riktigt fint.
Det gör nog mycket att A har ridit C förut.
Vi började trava över lite bommar o sen i galopp.
Jag skulle räkna galoppsprång o kunna korta upp honom o sen öka..
Det gick sådär ;)
Sen va det dags för hindren.
A pratade med mig hela tiden o berättade flera gånger vad jag skulle göra så jag aldrig hann bli rädd el nervös!
Helt plötsligt var vi över hindret!
AAaaaahhhh!
Jag hoppade! :D
Vi gjorde det flera gånger så till sist hoppade jag 65cm :)
Det är mitt o Cs rekod!

Nu var det Ahmandas tur.
Hon tyckte att han va sig lik :)
Fast han har mognat o blivit vuxen!
Hon hoppade mitt hinder ett par gånger sen höjde jag lite.
Det såg C o han gillade det.
Han klippte med öronen o han spände hela kroppen o ville fraaaaaamåt!
Så himla kul o se dom!
Som avslutning hoppade dom 1 meter, lekande lätt :)

C krånglade lite när vi skulle hem också men efter 10 min gick han in.
Så skönt!

När vi kom hem till Matte o hundarna var det middagsdags.
Vi lagade tacos o sen myste vi ner oss i soffan m lite gottis.
Satt o zappade mellan kanalerna o vi fastnade på "Psyko 2"
Jättebra, när jag o Ahmanda är världens största fegisar!
Matte gick o la oss tidigt o vi tjejer satt uppe o snackade :)
Sen blev det en kvällspromenad med vovvarna.
När vi skulle borsta tänderna nere i badrummet så började vi prata..
Vi satt på badrumsgolvet o pratade nästan en timme.
Det va riktigt mysigt.
Det är himla skönt att kunna prata med nån, nån som man inte behöver tänka så mycket med.
Jag kan kläcka ur mig de dummaste sakerna, riktigt korkade funderingar o man blir inte dömd :)
Jag är inte direkt känd för att vara så smart ;)
Haha!
Eftersom Per skulle jobba skulle jag få lov o sova ensam på övervåningen..
Men Ahmanda tyckte att jag skulle sova nere i gästrummet med dom :)
Det va himla mysigt att gosa ner sig på en madrass med en vovve under armen o sen ligga o småprata med A innan vi somnade.

Idag åt vi frukost o sen var det dags för Manda, Matte o Lusse o åka.. :(

Supertack för den här helgen gumman (o Matte såklart)
Det är alltid lika trevligt o helande att bara vara med dig.
Vi ses nog snart igen, har ju lite kvarglömda saker att ta med :)

Kraaaaamar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0