Ullared.

I morse åkte jag, pontus o pernilla dom ca 15 milen till Ullared.
Jag är ju inget fan av storshoping o varuhus men det kändes som nu eller aldrig...
Ingen kö o lagomt med folk inne i butiken, skönt :)
Vi började på bottenplan där jag hade siktet inställt på hästsakerna.
Calle har ju grejer så det räcker o blir över men Peace behövde pyamasar.
Det var tyvärr ganska så urplockat men hittade ett riktigt snyggt vintertäcke till min svarta springare :D
På entreplanet hittade jag ett par mammamjukisar o huvtröja, schampo, krimskrams o sånt som man brukar lassa på sig.

Vi betade oss igenom butiken med nosen mot bebissakerna..
Det känns lite tidigt att handla kläder o så men tvillingar har ju en tendens att titta ut tidigare så då vill jag ha en liten buffert med saker hemma.
Föresten kommer jag väl vara stor som ett hus snart o inte komma in igenom dörren i butikerna ;)
När vi kom fram växte min förväntan mot illamående.
Det var svårt att hitta könsneutrala kläder, bara svart o vitt kändes det som.
Ingen body med mönster utan allt var enfärgat. Blått eller rosa om man ville ha mönster.
Body, byxor, köpte också varsin pyamas.
Jag köpte dubbelt av allt, lite tråkigt när dom kommer se helt lika ut...
Men vad gör man?
Jag vet ju inte vilka dom är än o så måste allt ju vara rättvist.
När vi kikat en stund fick jag se en hylla med prematurakläder, alltså för förtidigtfödda.
Då brände tårarna.
Jag är helt införstådd med att våra små med största sannolikhet kommer titta ut innan 40 veckor.
Dom kanske är små o behöver hjälp med andning, matning m.m
Naturligtvis tänkte jag på moster Ammi o Sopa när Elin kom till världen 5 veckor för tidigt.
Liten o skör men en kämpe.
Får tårar i ögonen bara av att skriva om det..
(Förlåt Ammi, monica o mamma... Jag vet att ni läser o att vi är lika blödiga alla tre)
Så ner i vagnen kom två pyamasar, två vita bodysar o två bruna byxor i storlek pytteliten.
Jag berättade för Pontus o Pernilla att jag ville klara av resten snabbt för det hela blev lite för mycket för mig.
Vi köpte en sån där dyna med kanter som bebisen ligger på när man byter blöja.
Pontus fick välja, den blev grön :)

Nu har vi några saker iallafall.
Känns skönt.

Efter Ullared blev det mat o sen satte vi oss i bilen för att cruisa lite.
Vi gjorde Hamnstad, Tylösand, Mellbystran o lite fler fina ställen.
Härligt när man bara kan sitta i bilen o njuta av vackra hus, stränder o inte minst det strålande vädret :)

Nu ska vi strax börja med middagen.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0