Hängselbyxor o randiga tröjor....

Nästa lördag ska jag o Pontus ner till skåne på bröllop.
Ett stort fint bröllop som jag verkligen sett fram emot.
Man får ha en fin klänning, piffa till sig lite extra, se sin kavaljer i kostrym (mums!), se ett vackert förälskat brudpar lova att älska varandra resten av sina liv sen får man gråta offentligt!
Vem älskar inte bröllop? ;)

Så fort vi fick inbjudan beställde jag en jättefin klänning!
Ljusgrå med spets o den satt perfekt :)
Men sen hände nått, typ jag blev på tjocken!
Magen växte, klänningen blev för kort, brösten växte o tro mig, jag blir inte insläppt i kyrkan med den klyfta som uppenbarar sig!
Så, hitta en ny perfekt klänning...
Jag o Nårsa sprang på kupolen en halv dag utan att hitta nån klänning som stämde in på det jag var ute efter..
Vi gav upp.
Så jag tänkte att jag åker in till falun själv istället.
Falun har ju ändå många butiker med fina klänningar.
Visste ni att Polarn o pyret är den ENDA butiken i falun som har mammakläder?
Är det nått känt fenomen att så fort man blir gravid vill man bara gå runt i hängselbyxor o randiga tröjor?
Jag var nära att börja gråta när jag betat igenom butik efter butik utan att hitta en enda klänning som man får plats med mage o tuttar utan att se ut som barbapappa!
Som tur är kunde syrran komma ner på stan o ge mig en hjälpande hand.
Till sist hittade vi en sockervaddsrosa söt sak :)
Inte så somrig som jag hade hoppats på men den duger.


KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0