Norge i mina tankar....

Tänk vad mycket skada en enda människa kan göra.
Hur många liv som kan släckas på en enda sekund.
De som hade turen att överleva kommer föralltid bära med sig dagen då allt förändrades.

Jag har fått kontakt med de jag känner som har koppling till oslo o alla mår bra.
Tack gode gud.
Men tårarna bränner o känslorna kokar när jag tänker på det som hänt..
Hur i helvete kan nån ta sig rätten att ta någon annans liv?!
Jag kan tänka mig att spränga en byggnad inte känns lika personligt, om man fokuserar på byggnaden då tänker man kanske inte på att  oskyldiga människor kan komma till skada.
Jag försöker inte rättfärdiga nått, absolut inte!
Jag försöker bara förstå o få lite ordning på mina egna tankar.
Men hur jag än vrider o vänder kan jag inte fatta hur någon kan ge sig av till en ö där hundratals ungdomar befinner sig för att skjuta ihjäl dem.
Bara tanken får mig att vilja kräkas!
Skräcken de måste ha känt när de flydde för sina liv o försökte gömma sig från en galning som mördat deras kollegor o vänner.
Jag hoppas verkligen alla får den hjälp o det stöd de behöver för att ta sig igenom den här fruktansvärda tiden.

Det som hänt är oförlåtligt o ofattbart.
Den här onskan ska besegras, det är ett som är säkert.

Norge, mina tankar är hos er.








Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint skrivet! Ofattbart är det:`(

2011-07-28 @ 21:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0