Trevligt återseende :)

Igår kom min kompis Helene med sin snart tvååriga son Gabriel o hälsade på :)
Så roligt att träffa en av de "gamla vännerna" igen!
Det låter illa, jag vet men hur förklarar man annars?
De "gamla" vänner är dom jag växt upp med o de "nya" vännerna har jag träffat på senare tid..
Men vänner är alltid vänner :)

Hur som helst.
Vi åt lite lunch o tog sen en promenad ner på Smednäset som är en camping.
Jag får verkligen en känsla av semester när jag går där.
Husvagnar, grillar, parasoll, tanter o farbröder i gräsliga (matchande) joggingkläder, ungar som badar tills kroppen är blå, foppatofflor, ja allt bara andas sommar!
Lilla Gabriel satt som ett ljus i vagnen o bara tittade på allt runt om så jag o Helene kunde prata av oss :)
Det är en sak som är så skön med vänner som hängt med ett tag, man behöver aldrig dra historian från början, dom var ju med! Man behöver bara fylla i detaljerna som hänt sen sist...
Sen tog vi lite fika ute i trädgården tillsammans med Pontus några av hans kompisar.
Vi var helt däckade av värmen men Gabriel höll låda.
Hur kan det finnas så mycket energi i en så liten kropp?!
Men när Helene tog av honom skorna då blev han inte imponerad!
Han var rädd för att gå barfota på gräset!
Så då satt han lugnt o snällt på stolen till han fick skorna på fötterna igen, haha :)
Du får skriva en bok Helene ;)

Till sist var det dags att säga hejdå för den här gången.
Vi var nog trötta alla tre ;)
Men nu är det min tur att åka o hälsa i Bäsna!

På kvällen var det kalas för Johan Wallin som fyllde år.
För en gångs skull var jag ledig o kunde vara med ut en lördag!
Det bjöds på smörgåstårta o gott i glasen ;)
O massa godis!
Grabbarna satt ute på altanen till klockan var över tolv medans jag o Ninnie kröp ner i soffan o myste med ungarna framför Disney :)
En riktigt trevlig kväll!


Kram på er

Kommentarer
Postat av: Helene

Haha, OM vi var trötta... Gabriel somnade ungefär i samma veva som vi svängde ut på vägen vid riset ;) Tack vännen, vi hade en underbar dag <3

2011-06-05 @ 10:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0