Andra ultraljudet 28/9 -11

Igår var det dags för vårat andra ultraljud.
Som vi har längtat!
Jag har varit lite orolig under resan att jag skulle råka äta nått olämpligt, att det skulle bli för varmt i magen eller att dom skulle ta skada av flygresan...
Även om jag vet att jag har varit försiktig så blir man lite nojig.

Vi fick vänta 45 min innan vi fick komma in, hann bli lite nervös.
Men så fort jag kom upp på britsen log läkaren o sa att det här var då inga små bebisar!
Båda två mådde utmärkt o följde viktkurvan hur fint som helst, dom låg runt 1 kg.
Läkaren kollade så att båda två hade urinblåsa samt magsäck, vilket dom hade.
Precis som vid förra ultraljudet låg tvillingarna som i en våningssäng, med huvudet åt vänster o fötterna åt höger.
Det var så häfigt att se hur stora dom blivit!
Tvilling 1 låg o sparkade tvilling 2 i rumpan för att h*n skulle maka på sig!
Då rullade tvilling 2 upp mot mina revben o gjorde det ganska så svårt för läkaren att se o mäta.
Men till sist fick vi till det :)
Vi kunde se tvilling 1s ansikte riktigt bra, vi såg hur den låg o svalde fostervatten o plutade med läpparna.
Det är verkligen en speciell känsla att känna hur dom rör sig i magen o samtidigt kunna se på skärmen exakt vad dom gör för nått!
Ett tag såg det ut som att tvilling 2 låg o kliade sig i huvudet, hihi :)
Eftersom tvillingarna låg på samma sätt nu som vid förra ultraljudet så kunde det tyda på att det var för trångt för tvilling 1 att vända sig så läkaren tyckte att jag borde ställa in mig på att det i dagsläget skulle bli kejsarsnitt.
Tråkigt men huvudsaken är att dom kommer ut friska.
Vid ett kejsarsnitt skulle dom plocka ut småttingarna i vecka 38 alltså runt lucia.
Tänk om jag kunde ha mina bebisar i famnen till jul!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0