Namnförslag...

Sitter med min lilla lista med barnnamn framför mig....
Det har blivit en hel del namn!
Några namn har jag haft med mig sen länge, några är släktnamn o några har pluppat upp under graviditeten.
Jag behöver 2 flicknamn, 2 pojknamn o ett av varje.
Att det ska vara två namn som passar ihop försvårar verkligen saken, dom ska vara någolunda lika långa o låta bra tillsammans...

En sak har jag funderat myckte på är hur många man måste ta hänsyn till, hur nära man kan välja namn.
Jag vill ju inte ha samma namn som min närmaste vän valt åt sitt barn såklart, men kan man ha samma som tex grannens?
Så kul kan det ju inte vara att hela samma sak som 4 andra i klassen.
Sen undrar jag, kan man paxa namn?
Jag, Emma o Brita ville alla tre ha en Theodor så vi bestämde att det var först till kvarn som gällde.
Det är väl shysst?
Fast nu fick ju min kompis Mickan en Theodor så nu är jag ute ur leken ;)

Det svåraste av allt är nog att jag o Pontus måste vara överens.
Vi kommer nog att få kompromissa en hel del.
Det är bara att hoppas att dom små liven föds pigga, friska o med namnskyllt ;)


Visste ni när era barn föddes vilket namn det skulle bli, eller fick ni lov att tänka om helt?


Kommentarer
Postat av: Marre

Grattis igen till era små under! :)

När vi fick Wilmis så hade vi hennes namn solklart för oss dock var inte det namnet Wilma bara! :) Så när hon kom så så tog det oss ett par dagar innan vi kom fram till namnet Wilma som kom tack vare mitt kusinbarn på 11 år som sa det! :) Kram

2011-09-06 @ 19:32:13
Postat av: susanne årstad

du ska få ett fint namn ,TUVA-LI.

2011-09-06 @ 19:41:43
Postat av: michaela

Jag har aldrig sagt mina namn jag vill ha till vännerna,så bara för att informera..hade agnes vart en kille så hade Teodor redan vart taget av mig,Hahaha

vi hade flera namn innan,men du måste nog träffa bebbarna för att kunna avgöra.. Agnes fanns i tanken,men jag ville ha en Saga..det var ingen Saga,så efter ett par dagar vart det Agnes

2011-09-06 @ 22:09:14
Postat av: Lina

Jag håller helt med mickis! Vi hade ju två flicknamn innan och inget av dem passade på lilla Alva :) det är ju ett ganska stort beslut så det är helt klart värt att suga på det ett tag för att bli riktigt säker! ;) och nästan ett måste att träffa de små innan :)

2011-09-07 @ 08:56:27
Postat av: Ida

Ja men visst är det svårt!!! Vi har det jättesvårt den här gången, hade massor av förslag på tjejnamn men inget på en pöjk! =) Men men, det är bara att nöta och nöta. Å sen kan man ju faktiskt ändra sig när man väl träffar det lilla livet. Jag och Magnus var ju helt överrens med Wilmer men inte den här gången än så länge... Kram på dej å twinsen!

2011-09-07 @ 17:02:36
Postat av: Sandra

Det är jätte svårt och särskilt att hitta på två! vi hade inte bestämt oss för något men pratat lite och kommit på några vi gillade. Men Oskar blev en Oskar på en gång då vi såg honom men Alfred tog det ett tag med. Och ska man ta hänsyn till alla runt omkring vad dom heter så hittar man aldrig ett namn utan det som känns bäst för er och vad ni gillar. Kram

2011-09-08 @ 11:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0