Milstolpar.

I en graviditet finns det ju vissa milstolpar.
Först får man ju pluset på stickan, två streck eller vad det kan vara..
Sen börjar den långa väntan på v 12.
Efter v 12 är risken för missfall mycket mindre.
Så fort den väntan var över så började man längta efter att få känna bebisen i magen, buffar, fjärilsvingar, sparkar. Nånstans i v 20 började jag känna hur dom tumlade runt o kickade.
Så härligt att känna hur dom lever i min mage!
I morgon går vi in i v 24 vilket också är en milstolpe.
Efter v 23 är chansen större att barnet skulle överleva om det skulle födas redan nu.
Helt galet att man kan rädda ett liv som är så litet...
Jag läste om tvillingar här i sverige som föddes i vecka 23 + 5, precis som jag är i idag.
Deras mammas blogg: http://mirakeltvillingar.wordpress.com

Alla säger att det är sååå jobbigt att "gå över tiden" när man är gravid.
Det är tungt o det känns som om att man varit gravid förevigt o kommer fortsätta vara det.
Jag hoppas att jag kan glädjas åt varje vecka tvillingarna vill vara kvar i magen trots att jag kommer se ut som en julegris :P


V.23





Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tyckte faktiskt inte att det var så jobbigt att gå över tiden med Oscar. Men nu vill jag inte gå så länge för jag är rädd att det blir en jättebebis som måste snittas ut och jag vill ju föda "normalt"...

Tack för fikainbjudan, vi vill gärna komma och hälsa på!!

2011-09-03 @ 11:23:40
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0