Magsjuka...

Äntligen börjar jag bli människa igen...
Men fy vilken vecka det har varit!

Natten till torsdag åkte jag på magsjuka.
Vaknade vid 01 av att tjejerna var hungriga o medans jag ammade kände jag hur illamåendet började komma krypande.
Så fort sista ungen var matad o stoppad i säng fick jag skynda mig ner på toa för att kräkas.
Tvättade av mig, borstade tänderna o var på väg upp till sängen igen men hann bara några trappsteg innan jag fick lov att vända.
Efter några tappra försök att ta mig tillbaka till sovrummet gav jag upp, det var bara att bädda ner sig på badrumsgolvet.
På morgonen bestämde jag o Pontus att det var bäst att han tog med sig tjejerna till farmor eftersom jag fortfarande fick lov att ha toaletten inom en armlängds avstånd.
Vilken tur att vi hade ersättning hemma o att vi börjat vänja tjejerna med flaska!
I 12 timmar låg jag utslagen på badrumsgolvet utan att få behålla nån vätska alls innan det började vända...
Jag hade provat med vanligt vatten, avslagen coca-cola o lite fruktsoppa men det åkte raka vägen upp igen!
Men så tipsade svärmor om vichyvatten o det fick jag faktiskt behålla.
Åh gud så gott det var med lite kallt bubbel!
På eftermiddagen fick jag lov att ringa efter Pontus för då höll mina tuttar på att sprängas!
Det gjorde galet ont att amma första gången på så många timmar men det fick lov att gå...

Sen fredagen har jag haft lite feber av o till men nu verkar även den ha gett med sig!
Nu måste jag bara börja äta ordentligt igen så jag får tillbaka orken o energin.

Som tur är har resten av familjen klarat sig från både magsjuka o feber!
Håller tummarna att vi har fått våran del av sjukdomar för en lååååång tid framöver!


Kram på er


Kommentarer
Postat av: Emelie

Usch, låter lite som matförgiftning? Inte ätit någon köpemat? Skönt att du mår bra nu i alla fall. <3

2012-03-26 @ 23:06:06
URL: http://lifeofemelie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0