Inte som planerat..

Jag hade så höga förväntningar på den här helgen! Min kusin Elin, syrran o nicke skulle komma hit, vi skulle grilla o kolla på Eurovision. Bara massa mys!

Men det som kunde gå fel gjorde det :(
Jag börjar lördagen med att sparka i tån i kökssoffan, smärta!! Har antagligen fått en spricka i den.. Medans grabbarna är ute o fiskar på kvällen skulle vi tjejer grilla. Jag hade gjort så fina grillspett! Men det va sån fart i nya grillen att vi knappt hann blinka innan grillspetten brann o kycklingen var svart.. Trötta, kinkiga (jag o sis iallafall) o hungriga lyckades vi till sist fixa en god grill buffé. Men det värsta var iallafall stackars Saga.. Febern som kom i samband med vaccinationen i onsdags gick över för Lova men inte för Saga. De första dagarna märkte man inte så mycket på henne men på lördagen var hon brännhet o så missnöjd. Skrik o gråt mest hela tiden... Över 39 grader i temp. Den flytande alvedonen verkar inte hjälpa speciellt mycket. På lördag natt vaknade jag av att hon ligger o krystar i sängen. Hon tar i allt hon kan sen bara gråter hon. Min lilla skrutt är förstoppad :( Så på söndagsmorgonen ringer jag sjukvårdsupplysningen 1177 o dom bokar en tid på akuten åt oss. Där inne fick vi träffa en läkare som efter våran beskrivning också tror att hon är förstoppad o att det är därifrån febern kommer. Efter att ha fått såpvatten uppsprutat i rumpan verkar saker o ting ordna upp sig. Behöver nog inte ge några detaljer ;) Väl hemma verkar hon piggare o med lite Ipren i kroppen sover hon nu skönt!

Så nu är det en helt utmattad liten mamma som kryper i säng! Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Näe stackars liten o stackars mamma! Hoppas ni mår bättre snart! Skickar över lite styrka o värmande kramar :-)

2012-05-27 @ 22:16:52
Postat av: Gustaf

Krya på dig Saga : )

2012-05-28 @ 19:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0