Saga sjuk :(

Igår satt vi på akuten i nästan 6 timmar med Saga igår. Jag reagerade när jag tog upp henne hur stolen igår att jag kände hennes hjärta. I vanliga satt känner man det inte men nu dunkade det under mina händer. Pontus hade märk samma sak dagen före men när jag kom hem o kände var det lugnt, så vi trodde att vi överreagerade. Men igår plockade vi fram stetoskopet o det gick fortare än det ska så vi åkte in...

När vi kom in var det kö. En sköterska berättade att de två barnläkarna var upptagna med ett trauma så vi fick snällt vänta. Till sist kom o tittade på henne men då hade hjärtat lugnat sig, 130 visade monitorn. Det optimala vore om hon låg runt 100 så vi fick sätta oss igen o vänta. Plötsligt fick hon 40 graders feber o kräktes när vi väntade... Fick en alvedonsupp men hon var fortfarande kokhet. Efter några timmar igen fick vi träffa en läkare. Vi gjorde ett EKG som visade 150. Läkaren trodde att febern kom pga tänderna, febern triggade sen hjärtat att rusa. Vilket är vanligt när man har en infektion eller liknande i kroppen. Så vi fick åka hem eftersom Saga annars verkade må bra.
Vår duktiga, fina Lova sov i bilstolen nästa hela tiden! Hon var vaken en stund i väntrummet o då passade hon på att liva upp stämningen med prat o skratt :)

Vi kom i säng vid två o båda tjejerna har sovit skapligt. Idag har Saga fortfarande 40 graders feber så vi ger Ipren o Alvedon... Vår lilla smula är sig inte lik. Trött o hängig :( Pontus stannade hemma eftersom det bara blev några timmars sömn. Sen kom farmor Sara o farbror Henrik hit med lunch o tog ut tjejerna på promenad. Tusen tack!




Kommentarer
Postat av: Jessica & Emmelin

Men lilla söta Saga!! Massa kryakramar från oss!!

2012-09-10 @ 21:37:33
Postat av: Amanda

Hoppas att hon blir bra snart! <3

2012-09-11 @ 08:23:00
URL: http://Glantan.blogg.se
Postat av: Emelie

Men älskade lilla skrotsaga! Krya på er! <3

2012-09-11 @ 11:10:26
URL: http://lifeofemelie.wordpress.com
Postat av: Ida

Uscha! Det är ju såå jobbigt när barnen är sjuka! Hoppas att hon repar sig snabbt! Kram

2012-09-11 @ 22:11:39
Postat av: Milla

Ser att dina tjejer är 10 dagar äldre än mina.

Svar: Jaha! Har du också decemberbarn? :)
Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0