The glamorous life

Igår va det dags att hämta hö igen.
Snacka om att vi har haft otur den här vintern, först blev vi av med vårt tingade hö sen går den nya bonden upp i rök.
Två gånger har vi haft hö fixat o klart men när vi ska hämta det är det borta!
Men igår hämtade jag iallafall hö så vi klarar oss fram till betet.
Jättefint hö så nu blir nog poppisarna glada!
Tack Lina o Mats för hjälpen..
Jag får väl ge ett litet bidrag till en ny koppling ;)

Älskar verkligen dom här varma kvällarna som har varit nu..
Det är ju ljust hur länge som helst!
Passade på att löslongera C igår, fan va han brallade!
Han tyckte att det va skitskönt att få leka av sig lite.
För att han skullle få jobba lite också o inte bara leka så satte vi upp lite hinder.
Det syns verkligen att han är en hopphäst.
Han lägger öronen framåt så fort han ser en bom!
La upp hinder i  lite olika höjder, det högsta låg runt en meter.
Det hoppade han lätt!
Tänk att den hästen knappt kunde lyfta bakbenen för 1½år sen..

C var genomsvettig när vi var klara så vi gick ner till sjön o svalkade av oss :)
Eller tja... C blev avsvampad o det läckte in i mina stövlar.
Ren o snygg släppte jag ut C i hagen o han travade in ett par steg.
Hann bara tänka fan vilken snygg häst jag har, innan han lägger sig ner o rullar i leran.
Tack Callisto så gulligt av dig.

Idag känns det att han bar hö igår.
Armarna är rödprickiga o det sved som sjutton när jag duschade.
Nåldyna någon?
Visst är det mycket jobb med häst men det är det värt :)


En glad o nöjd Callisto




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0