Vilken skithelg....

Jag älskar mitt jobb, nästan jämt.
Men den här helgen får verkligen en att tänka igenom sitt yrkesval...
På väldigt kort tid har vi förlorat några otroligt färgstarka o härliga gamlingar.
Igår lämnade ännu en oss.
Naturligtvis vet jag att ingen kommer att bli yngre eller friskare o att alla ska vi den vägen vandra men ibland vill man bara skrika o be verkligenheten lugna ner sig lite.
Hjulet snurrar lite för fort just nu..
Tack gode gud för MALIN, CAMILLA o VICKAN som uthärdat den här helgen med mig.
Är så glad för mina vänner o kollegor.

Igår när jag kom hem från jobbet tog jag lite tid för mig själv.
Tände ljus för våra våra slockande solstrålar o kröp upp i soffan.
Diva o jag satt i flera timmar o bara myste.
Men det är som malin säger, det är bara att bryta ihop o komma igen!

Så nu är jag på plats på jobbet igen..
Det är bara att kämpa vidare o försätta försöka sätta guldkant på mina gamlingars tillvaro.
Men vet aldrig hur länge vi får ha varandra.

Hoppas alla haft en solig o bra helg.

Take care my darlings!

Kram

Kommentarer
Postat av: michaela

Ja..det är hemskt..och även om man vet vad som kan hända och någon gång händer i vårt val av yrke så är det lika hemskt ändå när det väl sker. MEN, vi vet också hur mycket just Vårt arbete betyder för de gamla och hur mycket tanterna/farbröderna betyder för oss tillbaka..det betyder hur mycket som helst :) och den som säger att det är opersonligt och allt va fan de pratar om, de ska få en STOR fet spark i röven..

2010-05-31 @ 20:11:28
URL: http://mickistysk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0