Blocket o Tradera...

Gud vad jag älskar dessa två siter!

Speciellt nu när man är på tjocken o vet att man inte kommer vara det föralltid.
Då känns det så värdelöst att kasta ut massa pengar på nya kläder o saker som man kommer använda några månader...
Redan i v 10 var jag så pass tjock om magen att jag inte kom i mina vanliga byxor!
Som tur är fick jag låna massa mammakläder av Lina så jag hade nått att ha på mig.
Sen hittade jag ett paket på blocket med mammakläder i strl M-L för 600 kr.
Det var klänningar, 4 par byxor, toppar o tröjor.
Väldigt fina käder!
Där gjorde jag ett riktigt kap!
Nu har jag precis budat hem en höst/vinterjacka på tradera :)
Det finns inte en sportmössa att jag kommer att kunna ha nån av mina eller pontus jackor i vinter.

Vagnen, spjälsängen o babyskydden är också hittade på blocket.
Naturligtvis kollade vi på sakerna innan vi köpte dom, det är ju våra barn som ska använda dom.
Jag tvättade överdragen till babyskydden igår o dom ser hur fräscha ut som helst!
Den korta tiden man använder bebissaker hinner dom knappt bli slitna, så varför köpa nytt när man kan få samma saker fast för halva priset?
Nu väntar jag på 2 babysitters o en helt ny amningskudde från blocket :)
Sen tror jag att vi har allt vi kan tänkas behöva den första tiden...

Vi har tjärnat bra många tusenlappar som vi istället kan lägga på sånt vi kommer behöva när bebisarna är här, tex blöjor ;)


Kram

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tänk om vi hade varit lika smarta när vi väntade Theodor, istället för att köpa en ny, dyr spjälsäng kunde vi köpt nåt billigare eftersom han ändå mest sover med mig... O det är ju som du skriver, det är inte länge eller mycket de mesta av sakerna används i början, jag är glad att jag har en moster som jag fått en massa saker av.

Kram

2011-09-01 @ 18:58:43
URL: http://gnistras.blogg.se/theodor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0