Fördomsfull? Jag?

Varför bli det så här?
Att man får en bild av en person innan man ens träffat dom?
Det räcker med att man hör talas om en person för att få en uppfattning om dom.
Ibland bra o i bland dåliga, väldigt dåliga..
Antar att det är mitt dåliga samvete som spökar idag..
Det finns en person som jag aldrig umgåtts med, bara träffat nån enstaka gång men hört en hel del om.
Skvaller o rykten mest.
Jag dömde personen på fläcken!
Har väl kläckt ur mig en o annan komentar också.
Kom på mig själv lite senare, sån här har jag väl aldrig varit?
Jag har ju varit öppen o tyckt att det har varit så kul o lära känna nya människor.
Ignorerat skvaller o rykten.
När blev jag så här o varför?
Är det för att man blivit bränd o sviken under åren?
Förtroenden som blivit brutna kanske ligger kvar i det undermedvetna..
Om man dömer alla nya människor på förhand hur kommer livet se ut då?
Misstänker att man skulle gå miste om mycket.
Nu kanske jag kommer att träffa den här personen ganska så mycket framöver.
Jag ska verkligen ge personen i fråga en ärlig chans!

kram från Insnöade Jenny


Kommentarer
Postat av: Amanda

Tror att vi var 10 stycken, minns inte så noga ;) Ja det är så härligt att bebisbada! Kram!

2009-04-15 @ 22:35:50
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Det kan vara lätt och dömma, när man inte känner personen i fråga. Det är mänskligt.. men förstår vad du menar.

Kraaam

2009-04-16 @ 21:06:32
URL: http://ann-sofiepalm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0