Nu får hon sova

Idag på morgonen somnade min älskade mormor in..
Det är ca 6 veckor sen hon åkte in till falulasarett för första gången, sen har det blivit ett par vändor.
6 veckor från "frisk" till borta..
Sjukt.
Jag kan bara vara glad att hon fick somna in hemma tillsammans med några nära o kära.
Att någon ska dö är hemskt men jag är så glad för den tid vi ändå fick.
Alla har fått chansen o tiden att förbereda sig, att träffa henne o ta det farväl var o en behövde.
Jag gjorde det.. O det kommer jag aldrig att ångra.
Min mormor visste när hon somnade hur mycket jag älskade henne o kommer att sakna henne.

Idag har jag settat i hagen hos Callisto o bara varit tyst.
 Låtit tankarna snurra.
Han förstod nog att jag behövde tröstas, han kommer smygandes o blåste varmluft i nacken på mig.
Puffadde lite på mig o sen läter han mig vara.
Underbara häst.

Tack god gud att jag har min Per, utan dig skulle jag nog inte klara mig.
Vi har haft det upp o ner under våra 5 år tillsammans men du är min klippa o min kärlek.
Jag älskar dig o föresten, grattis på vår 3 förlovningsdag.. 




                                                                      Tack för allt mormor.

                                                              





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0