Akuten med Madde

Fick ett samtal i dag på fm.
Det va Madde som undrade om jag kunde skjutsa in henne till akuten.
Hon hade varit på väg ner för trappan o plötsligt viker sig fotleden o hon snubblar.
Det hörs en knak o börjar svälla på en gång men envisa madde kör ner till vårdcentralen där de säger att hon borde åka in till akuten..
Så jag körde in henne eftersom de flesta andra jobbade..
Vi spenderade ca 4 timmar, på akuten o röngten.
Stackars Madde hade så ont o massa oförsiktiga sköterskor klämde o kände..
Men det visade sig att det va en fraktur o det skulle bli operation!
Vi som trodde att hon skulle komma undan med gips!
Operationen blir i morgon så hon får ligga kvar i natt..
Skickar massa kramar till Madde som ligger på avd 17.



Maddes "lilla" fossing


Tack vare att det var en sån underbar o solig kväll så hann jag också ner till stallet.
Jag o Lina turades om att rida Calle :)
Synd att jag har så långa ben, måste göra fler hål i lädren så Lina o Anna når ner! ;)
Men det gick riktigt bra för Lina med C.
Ska bli kul o se systrarna Emilsson i morgon på klubben!

Nu ska jag sova en stund sen ska jag hämta systeryster i Gävle.
Hon börjar skolan idag så det blir nollning i kväll..
Få se i vilket skick hon är i då :P

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0