Världens längsta söndag

Då va den helgen över..
Är helt slut idag, vilket inte är så konstigt eftersom jag jobbade 20 timmar igår..
Och tro inte att jag fick sova nått på dom där lediga timmarna mitt på dagen!
Det va nån som hade lovat mer än vad han kunde hålla så jag fick rycka ut som chafför.
Emme skulle ha skjuts till tåget o sen fick jag lov att hämta sis o nicke som lämnat bilen hos oss efter kräftskivan..
I vårat förhållande gäller tjänster o gentjänster ;)
Vad ska man hitta på den här gången då?
När jag fick lov att köra in honom till stan för högskoleprovet efter en för blöt kväll resulterade det i en ny skinnjacka :D
Men då fick jag inte säga "vad var det jag sa" på hela dagen!
Klart värt det ;P

Hann iallafall baka en blåbär o hallonpaj till jobbarkompisarna igår:)
Sen gick det bara utför.
På väg till jobbet har jag den nybakade pajen på sätet brevid mig o vad händer?
Jo den står lite i lutning så det rinner ut saft på hela sätet.
Yey, go me!
Aja, städningen får vänta tills senare idag.
Kollegorna verkade iallafall nöjda över att få lite eftermiddags fika :)
Jobbar hela kvällen som planerat, sen visar det sig att en person som va inbokad att jobba natt inte kommer att komma!
Nu vet jag dock inte alla detaljer men man blir lagomt imponerad..
Jag vet hur svårt det har varit att få in nån till just den här turen så det va ganska så meningslöst att börja ringa folk 21:30 på kvällen.
Men efter en snabbfika hos fam Haglund så åkte jag tillbaka till jobbet o jobbade natten.
Det gick överförväntan att jobba men när jag kom hem va jag så trött att jag såg i kors!
Men nu har jag sovit 5 timmar o är ganska så nöjd med det :)

Tack superduper snälla Lina o Mats som fixade så jag fick matsäck o en bok med mig till jobbet!
Tänker speciellt på er idag :(
Lilla vovven Tilda har fått somna in...

Nu vankas det frukost hör jag Älsklingen säga.
Hörs sen.


Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0