Det där med att ta på varandra...

Alla som känner mig vet att jag är en ganska så fysisk person.
Jag tycker om att kramas!
Naturligtvis kastar jag mig inte i famnen på vem som helst eller nån ofrivillig ;)

På jobbet brukar vi passa på att mysa när vi har rast.
Sitta i soffan o småprata.
Ibland behöver man bara stressa av o varva ner...
Brita brukar massera mig eftersom jag ofta har ont i ryggen.
Hennes små nypor hittar alltid mina ömma knutar!
Och jag brukar killa henne på ryggen, armarna eller i nacken..
Tjänster o gentjänster ;)


För mig är det helt naturligt att kunna ta på varandra..
Men jag har förstått att det är väldigt olika!
Vi hade en äldre vikare för ett tag sen..
O hon tyckte att det var konstigt att vi var så fysiska med varandra!
Hon tyckte att det var opassande.
Hon sa rakt ut att hon tyckte att vi såg ut som små apor!

När man är ledsen,nere eller bekymrad kan man ju behöva känna att nån bryr sig.
Många ser att något är fel men inte så många gör nått.
O det är man ju inte tvingad att göra heller..
Vissa frågar rätt ut hur det är, o det är ju bra!
Men ibland kan det vara svårt att sätta ord på vad man känner..
Ibland orkar man bara inte svara.
För mig kan det betyda mer att nån lägger en hand på min axel eller ger mig en kram!
En handling kan visa mer känslor än ord.

Hur är ni?
Är ni fysiska eller känns det bättre med lite distans ?

Kram





Kommentarer
Postat av: Martina

Oh, det är en svår fråga.. Det beror lite på vem det gäller, som du sa så kastar man sig inte i famnen på någon ofrivillig ;) Men, man brukar märka av om någon är fysisk eller inte, och då kan man anpassa sig lite efter det :)

Men nån jag helt klart kramas med är bästaste Jenny! <3

2009-12-02 @ 19:37:01
URL: http://mariamartina.webblogg.se/
Postat av: ann-sofie

Jag är som dig Jenny. Jag är fysisk och jag brukar jämt kramas men det har du nog sätt när jag kramar mamma och så på jobbet :). Man ska visa sina känslor det tycker jag är bra. Håller med ibland är det svårt och berätta vad som fel eller man orkar inte.. då är det bättre med en kram eller nått liknande.

2009-12-02 @ 20:08:37
URL: http://ann-sofiepalm.devote.se
Postat av: Emelie

jag som du vet har svårt för fysisk beröring på så sätt. Men jag tycker om att visa att jag bryr mig om andra genom beröring. Märkligt kanske, men det är ju mig vi pratar om ^^

2009-12-03 @ 01:13:14
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det kanske är bra att vi är olika! Men huvudsaken är att man läser av personerna omkring sig. Att man inte kramar nån som inte uppskattar sån beröring. Vissa kan nog känna sig kränkta o illa till mods om man klampar in i deras personliga space!



Men mig får ni då krama hur mycket ni vill :)



2009-12-04 @ 12:41:31
URL: http://jennyzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0