Förmöte i sthlm

Som några av er vet så bor jag ju inte hemma i helgen.
Familjen Emilsson, Haglund mfl är i sälen så jag bor i Österbyn :)
Hus, hund, häst o hönsvakt är jag.
Så bloggandet kanske inte kommer att hinnas med..
Ska hinna med alla djur samt att jag ska jobba hela helgen.
Känner på mig att det kommer att bli tidiga kvällar för fröken Larsson!

Tänkte berätta lite vad som sas när jag var i sthlm i går.
Var ju på ett förmöte för att planera den komande Indienresan.
Fick till exempel träffa gänget jag ska resa med :)
Verkar vara riktigt trevliga o roliga personer så nu känner jag mig riktigt lugn!
Ser verkligen fram emot det här äventyret :)

Hela resan är inte planerad men allt kommer att gå i tecknet, nationell solidaritet :)
Vi kommer att få göra studiebesök på olika ställen där kommunal spelar in.
Delta i projekt som ska ge männskliga o fackliga rättigheter.
Nått vi har planer på att besöka rättvisemärkt teodling m.m
Våra planerare vill att vi ska göra så mycket o få ut så mycket av tiden så det planeras för fullt!
Vi ska träffas en gång till o få mer info o veta mer hur schemat kommer se ut!

Kommunal har flera projket som ska gynna de fattigaste länderna o dess invånare.
Se till att arbetarna jobbar inom drägliga förhållanden.
Har läst på en massa o blir nästan illamående av att se hur vissa lever.
Bara ha arbete för dagen, inte veta hur maten ska komma på bordet.
Vi kan klaga på ava-anställningar, dålig akassa m.m men hur skulle vi klara oss i deras samhälle?

Ska fortsätta läsa på nu...

See u :)

Kram





Kommentarer
Postat av: Emelie

Så var det ja! Var ju han jag tänkte på! Haha! Vikar lät bekant ja!

2009-12-11 @ 22:23:22
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Helene

Tack för din fina kommentar vännen! <3 Gärna en fika någon gång i framtiden, det var ju inte igår direkt...

Låter som om eran resa kommer bli mycket givande, det hoppas vi på!

Kram

2009-12-11 @ 22:37:41
URL: http://hebens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0