Lucia :)

Här sitter jag på jobbet o inväntar mina kollegor.
Har nyss satt på lite kaffe.
Det verker vara en lugn kväll... Hittils iallafall ;)
Det kan svänga snabbt!

Jag saknar verkligen skolan så här i lussetider.
På gruvriset hade vi en kör som uppträdde på lucia!
Körträningarna va väl kanske inte det roligaste men vad gjorde man inte för att slippa lektion nån gång ibland ;)
Men när det väl var dags för uppträdande så va det stämning till tusen!
Tissel o tassel i korridoren, man klottrade ner sina dikter på ljushållaren o alla va så fina i sina vita lucialinnen med glitter!
Vi hade en jättefin luciakrona med levande ljus, lingonris o röda band :)
Vackraste lucian måste ändå ha varit Mikaela!
En sak som är bra med att sjunga i kör är att man liksom smälter in..
Ingen märker att jag sjunger som en kratta eller kråka kanske man säger?
Man stod på scenen o sjöng o allt va så roligt o fint men vips blev det en lucka i kören.
Då va det nån som tuppat av..
Man lärde sig ganska snabbt att inte ha ljuset för nära ansiktet ;)

Nu i kväll har Svärdsjö ridklubbs luciatåg gått/ridit igenom byn.
Jag har sprungit som en skållad råtta för att hinna påminna mina kunder att hålla ett öga i köksfönstret!
Härligt att höra klappret av hovar o sen se lucian Jelena tillsammans med stora o små tärnor :)
En o annan tomte var också med.
Gissa om de gamla blev glada över att se dom!
Det är inte samma sak att titta på tv när man kan se lussetåget utanför sitt eget fönster :)

Hoppas att alla har en trevlig lucia o tredje advent!!
Nu ska jag nog ta av mitt glitter i håret innan jag kliar ihjäl mig.

Kramar!!



Kommentarer
Postat av: elin olars

jag var lucia på ljuståget idag :D

i flodas kyrka :)

<3

2009-12-13 @ 20:56:42
URL: http://goforkitty.devote.se
Postat av: Ida Dahlström

Heej Jenny! Nu du, blir du förvånad att jag brukaar läsa din blogg va! :) Men det gör jag...åå visst SAKNAR man gruvriset en dag som denna! Lucia tåget å lussshowen var j det bästa på året! :) Ha de jätte bra! Kraam!

2009-12-13 @ 22:23:02
Postat av: Sara

hihi, jag tycker du ska komma och kolla jag :) kramkram

2009-12-14 @ 17:56:22
URL: http://justsaramaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0