Dansbandsveckan i Malung!

Sitter i soffan o är ganska så seg.
Kom hem från Malung i 4 tiden imorse, precis när jag kommer hem o kryper ner i sängen brakar ett åskväder utan dess like loss!
Det va bara att kliva upp o dra ur sladdar o kolla så allt va stängt.
Hann sussa några minuter innan Älsklingen kom hem från jobbet på akuten..
Vi har sovit som 2 klubbade sälar fram tills nu :)

Iallafall Malung!
Hade riktig klädångest igår innan jag skulle åka igår.
Man ville ju ha nå snyggt, nått som man kunde dansa i, nått som man inte blev för varm el för kallt.
Jo det va ju jäkligt lätt o hitta i min garderob!
Eller inte..
Men till sist drogs det på vita jeans o ett ljust linne med blomsnirklar på..
Var uppe i Svärdsjö 17.00 när bussen kom o hämtade oss.
Det blev nästan en full buss från Svärdsjö :)
Hämtade upp Linda o Ann-Sofie o några fler i stan..
Så himla kul att tjejerna också följde med! :)
Tog nån öl på vägen upp o lyssnade på Pelle o Larssa när dom sjöng sina egna versioner av tex Bonnie Taylor, Bruce springsteen m.m.
Underhållning! ;)
Klockan va runt 20 när vi kom fram o det va redan mycket folk i parken.
Jag o Larssa sladdade in o tog en dans till Lasse Stefaz det första vi gjorde.
Men golvet va så himla halt så jag trodde att jag skulle stupa!
Tack vare ett bergänsat antal öl i tassarna så fick det fiiiint.
Satt i ölstugan o tog nån breezer sen va det bara o upp o dansa igen!
Träffade Sebastian o Angelica som höll i buggkursen som jag o Emmapemma gick :)
Att kolla på dom 2 dansa är så himla kul!
Dom är syskon o läser varanda så himla bra på dansgolvet!
Ser så himla fränt ut..
Kan lova att det inte va lika snyggt när jag o Sebastian dansade men det gick riktigt bra trots allt!
Jag höll mig på bansbana 3 nästan hela kvällen, där spelade Scotts o Titanix!
Riktigt bra va båda banden!
Man rycktes verkligen med av den farfyllda musiken.
O nu börjar jag förstå alla "mockasinnissar" som har 3 ombyten med sig o handukar hängandes i byxlinningen.
När man dansat 4-5 danser non stop, då va man varm!
Riktigt varm!
Då gick man till ölstugan o kylde ner sig lite ;)

Hur som helst..
Hade en toppenkväll uppe i Malung!
Mycket dans, trevligt sällskap o lagomt med förfriskningar ;)
När det va dags att ta bussen o åka hem kan jag lova att det va ganska så tyst o lugnt.
Lyset släcktes ner o sen snarkades det hejvilt på vissa håll, haha!
Tur att man passade på att sova en stund i bussen för ikväll kommer Yvonne o då vet man inte hur mycket sömn vi hinner med!
Det ska bli en riktig tjejkväll med mat o doningar!

I morgon far jag till Stockholm med Yvonne o Nårsa!
Jiippie!

Nu ska jag röja upp lite här hemma!

Hugs and kisses everyone <3



Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Åh va mysigt att vara i Malung!!!

2009-07-16 @ 12:32:14
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Han har alla fyra famtänder, två uppe o två nere :)

2009-07-16 @ 21:07:40
URL: http://glantan.blogg.se/
Postat av: Helene

Vad skoj att ni hade det roligt vännen =) Hoppas Sthmsresan blir trevlig också!

Kram!

2009-07-17 @ 15:27:12
URL: http://hebens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0