En farlig arbetsplats..

Det är samma sak varje år!
En liten måsfamilj flyttar in på ett tak vid småstugorna där jag jobbar.
Dom bygger bo o förbereder att föröka sig..
Varje år får vaktmästaren gå dit o plocka ner det pga högljuda o elaka måsar!
Men i år hann vi inte med riktigt..
Måsarna har hunnit få ungar, två ulliga ganska söta måsbebisar.
Mysigt va?
Skulle inte tro det!
I morse när jag gick ner till småstugorna så hör jag det där välbekanta skrikande lätet,
först långt borta o sen läskigt nära!
Det susar till o en mås kommer flygandes ett par decimeter ovanför mitt huvud..
Usch.
Duckar o skyndar vidare.
När jag sen kommer ut från en brukare så tänker jag mig inte för..
Jag hann ta ett par steg sen kom en mås o anföll.
Den här gången va det inte tal om några decimeter inte!
Han, hon, den, det luggande mig!
Min blonda kaluffs fick sig en törn kan jag lova.. :(
Förbannade fågelhelvete!
Ringde till vaktmästaren o dom sa att dom skulle komma o "ta hand om det".
Jag jobbade till 16 o såg då inga kommungubbar.
Det va inte ett trevligt arbetspass..

Morr..


Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Var snäll mot djuren Jenny! Du får väl ha hjälm på dig ;)

2009-06-05 @ 21:17:21
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0