Tårtbak med Ämma

Då var det dags igen..
Imorgon blir det sommarfika för våra brukare på hemtjänsten.
Det är tredje året i rad som vi anordnar ett tårtkalas med trubadur för våra gamlingar.
Fick veta idag att en brukare ser detta som  en av höjdpunkerna på året.
Det känns ju bra o veta!
Det brukar vara populärt bland brukarna så vi hoppas på fint väder o glatt humör :)

Jag o Emma har som tradition att vi bakar jordgubbstårtor tillsammans.
Förra året hemma hos henne o år var vi hos mig.
Vi poppade dansband o hade så trevligt så :)



Till vänster: En chokladtårta med hallon o vaniljkräm, hallon o vit choklad som dekoration.
Till höger: En jordgubbstårta med jordbubbssylt o vaniljkräm, jordgubbar o vit choklad.
Tror ni det kommer gå hem hos våra äldre? :)



Det som blev över efter baket blev min o Emmas efterätt.
Så somrigt o mumsigt!

Tack stump för en trevlig eftermiddag! <3

Nu väntar jag på att älsklingen ska komma hem från sin fisketur.
Kanske det blir fisk i matlådan i morgon?


Love.

Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Jo det är ju farfar som bakar tårtor, inte jag ;) Han har varit konditor. Men jag tycker era ser väldigt fina ut! Jag och Oscar tänkte komma och hälsa på pensionärerna, är det i grupplokalen som sist?

2009-06-08 @ 20:27:38
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0