Heldag i Järna

Var ledig igår så då passade jag på att åka til Järna för att pyssla om mormor o morfar lite.
Lurade med mig älsklingen så jag fick lite sällskap.
Först käkade vi lunch med Helen, Leo o Yvonne :)
Ibland märker man inte hur hungrig man är förens man börjat äta!
Jag fick en Yvonnespecial, snitzel i bröd med sallad o dressing. Me like!
Det var bara ett par veckor sen vi träffades sist men samtalsämnena fulls på.. Stackars Per! hihi..

Åkte till mormor o  morfar sen. Tänk att gamla alltid ska envisas med att bjuda på nått!
Så direkt efter lunch blev det fika..
Städade av lite i köket o diskade lite.. Gjorde lite sånt som behövdes.
Mormor o morfar har för några dagar sen fått hemtjänst vilket jag tycker är toppen!
Nu behöver inte dom ut o halka för att hämta post el gå ner för källartrappen föfr att hämta nått.
Allt känns lite bättre o säkrare när man vet att dom kan få hjälp med det som behövs!
Frid o fröjd? Knappast.. Dom låter ju inte hemtjänsten göra nått!
Det kan jag väl göra själv, så låter det hela tiden!
Jag blir toookig!
Snälla hemtjänsten i Järna, håll ut.
Dom kommer förhoppningsvis snart förstå att dom inte kommer orka som dom gjort förr.
Tänk att bara få umgås o ta tand om varandra o slippa alla måsten.
Aja.. Det blir nog bra.

Nu ska jag snart rulla ur sängen o gå ner till stallet.
Jag ska ut o rida i solen, kanske älsklingen vill följa på 4hjulingen?

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0