Låång dag

Var till farfar o hälsade på igår på lasarettet.
Om han har en enda sak planerat på hela dagen så lyckas jag alltid komma då. Igår lyckades jag klampa in när sjukgymnasten precis hade börjat med sjukgymnastiken! Lyckat!
Det är tur att han har så bra personal.. Igår hette hon nog Karin el nå sånt :) Jättegullig o väldigt duktig! 
Fick en timme ensam med farfar iallafall.. Jag hade svårt att höra o se på läpparna vad han försökte säga så han fick ta i för kung o fosterland. Varje gång han tar i för mycket  säger resperatorn ifrån o det tjuter så hela korirdoren hör.
Jag får nästan en hjärtinfarkt varje gång. Förra veckan satte dom in ett dränage i lungarn på farfar så nu verkar det vara lite lättare för honom att andas.. Nått som går åt rätt håll ilallafall.

Igår var det även dags för mormor att få åka hem till dalajärna o morfar :)
Jag o mamma åkte till las. för att hämta henne, precis då höll läkaren på att skriva ut henne. Vilken hunk! :) Fick lov att skoja lite med henne om honom, för det var verkligen en snygg karl! Mormor log o sa att jo han va söt. Tydligen hade mamma o mostrarna också lagt märke till honom. Stackars kille! Bli uttittad på det där viset..
Tänkte på när vi gick mot hissarna hur liten mormor såg ut, har hon alltid sett ut så?
Hur kommer hon reagera på cellgifterna o allt som kommer att komma..
Det märks att hon är trött o sliten men hon tyckte att nog att det skulle bli skönt att komma hem till sin egen säng.
Undra om hon o morfar förstår hur allvarligt det här kan vara?
Mamma o syskonen hade lagat mat så det räcker i veckor framöver.. Nu slipper man oroa sig över att dom inte har mat iallafall. Har pratat lite om att dom kommer behöva lite hjälp här framöver, förstår  hur jobbigt det måste vara att släppa in främlingar i ens hem.Pysslade lite därhemma innan jag gick bort till Gatú, gatuköket i järna där Yvonne jobbar.
Blev bjuden på lite strips o cheddardipp :) Mumma!! Yvonne kan laga mat hon :)
Satt o pratade av mig lite med henne innan mamma kom o hämtade mig.
Stannad till i Björbo hos moster Ammi o fick ventilera lite. Fick kramas lite med Oscar, goskusinen!
När vi väl kom hem till falun var jag så trött så jag inte vågade köra hem. Jag var så trött att jag vara ville gråta.
Kändes helmysko att sova "hemma" hos mamma o pappa, speciellt utan Per!

Ikväll är det coca cola, ostkrokar o soffan som gäller!
Ledsen flickor att jag inte blir med på vinkvällen men vi får ta igen det nästa helg!
Palmen, its pay back time :)

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0