Frisk luft o träningsvärk

Idag har det verkligen blivit en utedag.. Släppte ut hästarna vid 7 i morse sen åkte jag o Per till Österbyn för angeltävling!
Per, Johan o Ville satte ut angeldornen o sen knäppte dom första ölen.
Jag som var nykter o skötsam som vanligt (?) fick hålla koll på fisket medans pojkarna knallade runt o hälsade på folk.
Det verkade som om alla hade nå gott att dricka i sina ryggsäckar... Det kommer bli en tidig kväll för dom!

Åkte hem o bytte om, fick lite mat i magen o sen tog jag 4hjulingen ner till stallet.
Pysslade där tills Lina kom.. Jag har ridit för Lina förut med då har det varit på hennes häst Smefaks men nu skulle Calleman få en omgång :)
Jisses vad vi fick jobba! Lina genomskådade alla mina slarvfel så jag fick svettas ordentligt..
Det är inte så lätt att sitta ner på en älg men jag försökte verkligen! Ner med arslet i sadeln bara.
Lina såg verkligen vad jag gjorde för fel o hur C reagerade direkt.. Man borde ha nån som tittade på en jämt när man ska rida! Jag fattade inte varför C bytta galopp titt som tätt utan att jag bett om det, Lina såg att så fort jag kom lite i obalans så satt jag till i sadeln o då bytte han galopp! Han gjorde ju faktiskt rätt..
På slutet hade vi hittat nästan alla knappar så jag är jättenöjd.. Och jättetrött!!
Känner redan nu hur det stramar lite i låren.. Längtar inte tills i morgon. Aj..
Misstänker att Lina kommer vara lite skadeglad :) Det är hon värd.

Nu ska jag svida om lite sen ska jag o Brita åka till Bjurs o hälsa på.
Kanske man ska unna sig en öl ikväll? ;)

Love.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0