Björnar i byn

Hörde igår på jobbet att det har varit björnar framme i Hillersboda.
Björnarna har gått bakom Ulrikas häst o kohagar.
Läskigt nära!
Så igår efter jobbet skulle jag o Emma ut o spana lite ;)
Vi brukar ut o åka i skogen för att varva ner efter jobbet!
Men igår hade det motsatt effekt..
När vi kommer mot Hillersboda möter vi så många bilar, smarta Emma o jag tänkte att det nog va fest nånstans.
När vi kom fram stod det fullt i folk vid vägen o kikade ut på åkern.
Där ute står 2 björnar!
Tydligen har dom stått o parat sig mitt på åkern!
Att det va fullt av folk som filmade o tog kort brydde dom sig inte om..
När dom va klara knallade dom in i skogen igen o försvann.
Jag o Emma va ganka så paffa att vi hade haft sån tur!

Vi åkte upp till Hillersbodabacken för att kika ner över skogen.
Såg inge mer björn så vi passade på att fika lite i bilen :)
Sen åkte vi runt Korsån o kikade lite.
Hade verkligen en toppenkväll med EmmaPemma <3

Under kvällen såg vi:
2 björnar
1 älg
1 rådjur
4 harar (1 liten unge, såå söt)
1 orre/tjäder?
Massa fladdermöss





 


Kommentarer
Postat av: Sofia & Oliva

Det var inte dåligt med vilda djur ute! Kanske ska åka med er nästa gång....

Kramen

2009-05-17 @ 21:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0