Glass i stora lass

Idag har jag spenderat hela dagen med Mamma :)
Vi åkte till Järna o pysslade om morfar lite, hoppetossan Peggie fick också följa!
Det tar verkligen hela dagen när man ska hälsa på släkten.
Men det är det värt :)
Det va så himla varmt åt oss o åt Peggie med sin svarta päls så vi tänkte att hon skulle få svalka sig lite.
Det finns ingen sjö i närheten så Västerdalälven fick duga!
Vi vågade inte släppa P lös ifall det skulle vara strömt så jag fick glatt kliva i så vi kunde ha koppel på henne.
Det va kallt, riktigt kallt men faktiskt ganska skönt :)
Det tyckte nog P också!
Jag o mamma stannade vid Färnforsen o tog en glass, vad tycks?


Pecannöt kola, lakrits o streewberry cheasecake!


Kom hem vid sju tiden.
Åkte ner till stallet o sprayade hästarna.
Sen fick lilla Mini mat.
När jag kom hem fick jag lov att gå ut o skälla lite på hundkräken som Per lånat hem.
En kompis ska flytta så Per lovade att vi kunde ta dom ett par dagar.
Diva är okej, henne känner jag o gillar skarpt men den andra..
Hubbe skäller o skäller!
Dessutom är han lite bitsk.
Jenny är inte imponerad!
Som tur är åker han på måndag..

Nu sitter man här, nyduschad o fräsch :)
Jag o Nårsa funderade på att ta ett glas vin ikväll.
Det va riktigt längesen!
Skulle va det perfekta sättet att avsluta den här dagen
:)

Kommentarer
Postat av: Sofia & Olivia

Ta ett glas vin för mig med.....Å du glassen såg inte helt fel ut den heller...:)



Kramen

2009-05-30 @ 22:09:53
Postat av: Amanda & Oscar

Glaaaaass!!! Gud så gott och vilken härlig blandning! Bara goda sorter ;)

2009-05-30 @ 23:00:40
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0