Ridning i Hillersboda

Träffade Ulrika Ax igår o då passade jag på o fråga om jag fick låna hennes bana en stund på eftermiddagen.
Vi gjorde ett litet byte, jag fick låna banan om jag tog med mig en säck med barnkläder till Lina :)
Jag o C tog en skrittur till Ulrika, tar ca 30 min så han skulle uppvärmd o fin när vi kom dit.
På vägen dit upptäkte C att soptunnor är hästätande.. Jippie.
Han va väldigt uppvärmd kan jag lova, matte va också skapligt svettig.
Ulrika har en stooor utebana hemma hos henne, den är till o med godkänd för tävling.
Jag har ju bara lilla tennisplan o rida på när jag ska dressyra hemma.
Det va så skönt att ha mer utrymme när man har en stor häst.
C kunde verkligen få sträcka på sig.
Jobbade lite med ökningar o avsaktningar.
Gick helt ok.
Fick till galoppen riktigt bra på slutet.
Synd att han inte skötte sig lika bra när Ulrika tittade på ;)
Skrittade hem igen o kände mig riktigt nöjd  ändå med passet.


C förra sommaren



Nu hoppas jag bara på att ryggen ska bli bra så vi kan fortsätta med dressyren.
Lite svårt att sitta ner på rumpan när det känns som om att ryggen ska knäckas på mitten.
Smärtstillande tack!!





Kommentarer
Postat av: Sofie M

Kul att läsa om hur du har det :) Kände att det kanske var dags att ge sig till känna och säga att jag läser din blogg :)

2009-05-12 @ 17:17:46
URL: http://nublommardetirabatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0