Tänk att man inte ska kunna...

Tänk att man inte ska kunna uttrycka sin glädje eller stolthet utan att det ska få konsekvenser.
Tänk att man inte ska kunna lita på att folk menar vad de säger.
Tänk att man inte ska kunna slippa skitsnack på sin egen arbetsplats.

Tackvare en lojal o vänlig kollega fick jag idag veta att det snackas på jobbet.
Om mig o min studieresa till Indien.
Tydligen missunnar de mig den här chansen...
Konstigt eftersom att en av de som pratar till o med gratulerat mig!
Tycker man inte att det är roligt för mig skull så hade de bara kunnat hålla käft.
Annars är det bara falskt.
Dom har diskuterat att facket borde ha bättre sätt att spendera pengar på än att skicka ungdomar utomlands, att dom var glada att dom inte va med i facket längre så de slapp betala min resa..
Massa onödiga o nästan elaka kommentarer.

Jag tycker själv att det här är ett jättebra initiativ av Kommunal!
Det är ett bra sätt att redovisa vad Kommunal gör o vad viss del av medlemmarnas pengar går till!
Istället för att donera pengar som man kanske aldrig ser, eller skicka kläder som hamnar på ett lager nånstans så får vi chansen att visa vilken nytta Kommunal gör!
Jag är stolt över att vara medlem o jag skulle till o kunna betala mer nu när jag vet vad pengarna går till!

Så om nån har problem med mig eller det jag gör, ta det med mig.
Så har jag iallafall chansen att försvara mig o det jag är stolt över.


Kram J 


Kommentarer
Postat av: mickis

Va??nån av de äldre förmodar jag???klart du ska vara skitglad att få åka..å det är ju ingen nöjesresa direkt, du kommer ju att jobba massor...BE PROUD GIRL..kram

2009-11-19 @ 18:39:57
URL: http://mickistysk.blogg.se/
Postat av: Helene

Men usch då, vilka dumma människor! Himla konstigt att folk inte kan vara glada för någon annans skull..! Försök att strunta i dem bara, de är med all sannolikhet avundsjuka alternativt allmänt bittra människor - så låt dem inte förstöra din glädje! KRAM på dig <3

2009-11-19 @ 19:05:22
URL: http://hebens.blogspot.com
Postat av: mickis

vet du vad...skulle jag va du skulle jag bara prata ÄNNU mer...trycka upp det i ansiktet på dom om och om igen... du kommer jobba mer än de nånsin gjort garanterat... svenska avundsjukan..grrr...kanske ska passa på att prata imorrn när jag är på jobbet..JAA d ska jag nog,haha

2009-11-19 @ 19:27:34
URL: http://mickistysk.blogg.se/
Postat av: Sofie

Suck, vissa slags människor blir man aldrig riktigt klok på! Men jag är i alla fall glad för din skull ska du veta :)

2009-11-20 @ 07:22:24
URL: http://nublommardetirabatten.blogg.se/
Postat av: Sofia & Olivia

Det är bara ren avundsjuka, skulle jag kunna tro! Hoppas att du får en toppen resa!



Kramen

2009-11-20 @ 21:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0