Kurs i Rättvik :)

Då är man hemkommen från en superrolig kurs i rättvik.
Det var en uppföljningsutbildning för skolinformatörer.
Det var några gamla ansikten o ganska många nya :)
Kursledarna kände jag igen iallafall!
Mattias hade jag jobbat med på P&L o Lotta har varit ledare för en annan kurs som jag gått.
Kul kul.
Men det bästa av allt var ju, Yvonne!
Att få träffa min lilla sunshine igen är så skönt.



Kom upp till Rättvik på måndag natt.
Eftersom att jag var förkyld så blev det lugnt, bara lite snack på rummet.
Satt med Matte som var våran kursledare,  det riktigt kul att få diskutera med nån som är påläst o har vanan inne när det kommer till fackliga frågor.
Det hettade till lite när det skulle diskuteras politik ;)
Men men..

Innan vi gick o la oss berättade Vonnie att hon hade några presenter till mig.
Spänande :)

 

2 st helt underbara halsband!
Blev så himla glad :D
Tack älskade gumman!

Dagarna har avlöst varandra med föreläsningar, grupparbeten o diskusioner.
Tänk att det var 10 månader sen vi var iväg på första kursen!
Då var det Amanda som värvade oss ;)
Vi trodde väl att vi skulle åka iväg, äta, umgås, sova över o bara ha det mysigt.
Visst vi skulle få reda på lite mer om facket också men.. ja..
Efter första kursen var jag fast!
Jag lärde mig så mycket o jag älskade det!
Sen har kurserna rullat på.
Nu är jag skolinformatör o ungdomsansvarig (vik för Amanda)
O det är så himla kul!

Efter första dagen var man helt slut.
Det blev en dusch sen kröp jag o Yvonne till sängs.
Snackade o kikade på tv.
Så skönt!
Sen blev det middag.
Regnbåge med gratinerat potatismos o en jättegod sås :)
Mummmmmmma!!

Resten av kvällen bestod av riktigt trevligt umgänge, skratt o lite bus ;)
Vi badade tunna o bastu, en o annan öl blev det också.
O efter några timmar gjorde magen sig påmind igen..
Jag, Yvonne o Martin gick o köpte varm korv.
O vad ser jag på hemvägen?
En linbana!!
När ska jag växa upp?
Skit samma! Det var iallafall hur kul som helst :)
Istället för att gå upp till de andra så tog vi vårt godis o tittade på film hela kvällen!
Super mysigt, eller hur gums? ;)

När vi sen skulle lägga oss märkte vi att alla andra redan lagt sig!
Så jag o Yvonne passade på att ta ett litet nattbad.
Sen kröp vi till kojs o sov som bebisar.

Dagen idag har verkligen sprungit förbi.
Kändes som vanligt lite sorgligt att säga hejdå till alla :(
Men vi ses igen, på Runö!!!
Tjoho!!



Tack gumman för allt!
Ses snart igen.


Kramar!



Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Jag tycker att du ska fortsätta att vara ungdomsansvarig!! Du passar jättebra, dessutom är du ju mkt yngre än mig ;)

2009-10-01 @ 12:27:49
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0