Kvalitetsbedömning på srk

Nu har Ahmanda, Mathias o Luzifär nyss åkt hem.
Känns riktigt tomt redan..
Det tycker nog Diva också, hon sitter o kikar på mot dörren.

I fredags blev det mys för hela slanten :)
Åkte till kupolen o käkade o hämtade Nicke o Linda.
Per o Nicke fick nå ryck o har nu tatuerat sig..
Sen på kvällen blev det stallet, mötte upp Suss o Manne i stallet där Manne skulle stå över natten.
Ett nybyggt jättetrevligt stall m kaklad duschspilta.
Så fint :)
I stallet stod också min nya kärlek:



Jag fick låna honom på en promenad när Ahmanda skulle rida en vända.
Kändes som att gå med en lite större hund :)

Efter det stallbesöket så väntade nästa.
Nu var det C o Troy som skulle få komma in..
Tror faktiskt att C kände igen Ahmanda, fast det är 3-4 år sen hon hade honom!
Lite boxmys sen åkte vi hem till Matte som fått vara ensam hemma med hundarna.
Dukade upp m chips, ostkrokar, öl o lite cola :)
Men det blev en relativit tidig kväll ändå!

Klockan 05.00 ringde larmet på lördagen.
Gissa om man va trött?
15 min senare kom Per hem från jobbet så vi kunde äta frukost tillsammans :)
Sen åkte vi till Mannes stall o började förbereda inför dagen.



M blev duschad o tvättad från topp till tå..
Jenny också.. ;)



Knoppar ska det vara på kvaliten.



Se så snygg han blev!! :)



Lusse o Matte busar i stallet.

När manne var fixad o klar var det dags att åka..
Snällare häst o lasta finns nog inte.
Kliver rakt in o väntar där inne..
Kanske C borde lära sig ett o annat av honom?

På kvaliten gick allt jättebra.
Vet. tyckte att han va väldigt fin.
Besiktningen gick bra.
M va så lugn o snäll hela tiden :)
Det kan man ju inte säga att alla hästar var!
Hua!
Såg en jättesnygg häst som gick mer på 2 ben än 4..
Riktigt läskigt.

Dressyren gick hur bra som helst.
Jag o Suss satt o log mest hela tiden :D
A o M passar så himla bra ihop!
Lika snygga båda två ;)
Hoppas att M växer klart snart så det kan bli lite mer fart i honom bara!
Han va ändå en av dom mest välridna hästarna där!
Tror att det blev 7or på poängen där..
Rätta mig om jag har fel Ahmanda!

Sen va det dags för hoppningen.
Tror att det va den som vi va mest nervösa över eftersom han inte alltid vill hoppa på tävling!
Men se på fan!
Han hoppade som aldrig förr :)
Det syntes att han älskade det!
Men tackvare en unge i grön jacka som fick leka fritt på läktaren så blev det sista hindret för läskigt..
Så synd!
Men M gjorde riktigt bra ifrån sig iallafall :)
Minns inte riktigt poängen.



Ahmanda o Main Jack.
Ni var toppenduktiga!!

Allt flöt på bra under hela dagen tills vi skulle hem..
Hur Srk har tänkt med parkeringen fattar jag inte!
Inte en funktionär i sikte o det blev trängre o trängre..
Vi fick lov o vänta tills flera transporter krånglat sig ut innan vi ens kunde försöka!
Inte kul att stå med 4åringar o transporter som trängdes.
Tur M är så cool.

När Suss o Manne hade åkt hem till Uppsala åkte vi hem till Liljan.
Jag fixade till hamburgare till lunch sen blev det matkoma som Ahmanda säger..

 

Typiskt symtom på matkoma ;)



Uppdaterar lite mer från helgen lite senare..
Nu ska jag umgås lite med min hårt arbetande karl ;)

Love J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0