Gilbert Grape

Sitter o tittar på Gilbert Grape som går på kanal 1000 classic.
Det var så himla längesen!
Jag o Rose-marie brukade titta på den när vi var mindre..
Jag älskade den då o gör det fortfarande.
Men gud vad saker man missat!
Eller så kanske man bara inte förstod det då..

Det är nu man verkligen kan känna frustrationen som Gilbert känner..
Eller alla syskonen igentligen!
Att vara syskon till en förståndshandikappad kan inte vara lätt.
Tänk att alltid få lov att vara på sin vakt, att alltid ha ansvar för en annan vuxen människa!
Det kan inte vara lätt.
Men samtidigt måste det vara så givande!
Du får lära sig att se världens genom andra ögon.
Du kan aldrig vara dömande, du lär dig att förstå o uppskatta människorns olika natur.

Jag jobbade med förståndshandikappade ett tag.
Det va så himla roligt.
Många av dom var så himla bekymmerslösa!
Underbart att se :)
Dom ha det inte lätt, inte deras anhöriga heller.
Jag hoppas att alla får det stöd o den hjälpen som dom behöver!


Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0